شروع مرحله سوم رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: مرحله سوم رهاسازی آب از سد مخزنی بوکان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 98-97 شروع شده است.

شروع مرحله سوم رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه

به گزارش ایسنا، کیومرث دانشجو در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله سوم عملیات رهاسازی آب از سد بوکان از اول اسفند جاری با حداکثر دبی مطمئن تا 70 متر مکعب در ثانیه به وسیله راستا رودخانه زرینه رود و کانال اتصال زرینه رود به سیمینه رود به پیکره اصلی دریاچه ارومیه در حال اجرا است.

وی گفت: در مرحله اول و دوم رهاسازی از سد بوکان به میزان 194 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد و بر اساس ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، رهاسازی آب از این سد در مرحله سوم نیز تاسقف 150 میلیون متر مکعب بدون توقف ادامه خواهد یافت.

دانشجو همچنین یادآور شد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست سد و رودخانه زرینه رود و کانال اتصال زرینه رود به سیمینه رود تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی خواستاریم ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری نمایند.

وی اضافه نمود: کشاورزان منطقه نیز در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه از برداشت های غیر مجاز آب در طول راستاها برای اهداف زراعی خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 178

به "شروع مرحله سوم رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله سوم رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید