آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه های علمی با ایتالیا

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران - ایتالیا که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است گفت: یادداشت همکاری های علمی ایران و ایتالیا از شهریور ماه سال 94 امضاء شد، کمیته های علمی مشترک دو کشور تشکیل شد و ارتباطات دانشگاهی ایران و ایتالیا برای توسعه همکاری های علمی و فناوری پشتوانه این نشست است.

آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه های علمی با ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد که در تمامی زمینه ها با کشور ایتالیا همکاری کند.

فرهادی با اینکه ما در منطقه مستحکم ترین نظام آموزش عالی را پایه ریزی کردیم، در چند محور نیازمند کسب تجربه از دیگر کشورها هستیم که می توان به ارتباط صنعت و دانشگاه، تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی، ایجاد اشتغال بر مبنای دانش اشاره نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نباید مانعی بین دانشمندان و فن آوران کشورها وجود داشته باشد و ما امیدواریم همکاری های ما با کشور ایتالیا به همکاری های پارک های علم و فناوری، صندوق های حمایتی و همکاریهای بنگاه با بنگاه دو کشور توسعه یابد.

وزیر علوم در انتها خاطر نشان کرد: نشست بعدی در کشور ایتالیا خواهد بود.

در ادامه والریا فدیلی وزیر آموزش دانشگاهی و پژوهشی ایتالیا گفت: در حال حاضر 112 قرارداد همکاری بین دانشگاه های ایرانی و ایتالیایی فعال است و ما امیدواریم که این فعالیت ها افزایش یابد.

وی به ارتباط دانشگاهی ایتالیا با بعضی از دانشگاه های ایران اشاره نمود و گفت: در سال 2014، تفاهم نامه ای بین رئیس دانشگاه تهران و یکی از دانشگاه های ایتالیا در زمینه دکترای زبان های قدیم امضاء شد.

وزیر آموزش دانشگاهی و پژوهشی ایتالیا در ادامه از آمادگی کشور ایتالیا برای ارائه بورس به دانشجویان ایرانی اطلاع داد و ادامه داد: من از دکتر فرهادی وزیر علوم ایران شنیدم که 2035 پروژه بین ایران و نهادهای علمی سایر کشورها وجود دارد که ما امیدواریم همکاری های خود را با ایران افزایش دهیم.

در انتها نیز یک بیانیه مشترک برای تأکید بر فعالیت های علمی ایران و ایتالیا بین وزیر علوم ایران و وزیر آموزش ایتالیا به امضاء رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 603

به "آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه های علمی با ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همکاری در تمام زمینه های علمی با ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید