آمریکا این بار مجبور به اثبات اتهامات علیه چین است

به گزارش مجله ابوذریون، آمریکا بعد از بازداشت یک مقام ارشد چینی در کانادا مجبور به اثبات اتهامات وارده به پکن است.

آمریکا این بار مجبور به اثبات اتهامات علیه چین است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، بیش از دو دهه است که آمریکا شرکتهای چینی را به عدم رعایت حقوق معنوی و جاسوسی از شرکتهای آمریکایی متهم نموده است. درحال حاضر واشنگتن اولین فشار عملی را به یکی از این شرکتها که هواوی است، وارده نموده و بدین ترتیب وزارت دادگستری آمریکا مجبور به اثبات اتهامات دولت ترامپ علیه چینی ها است.

در اول سپتامبر آمریکا برای کانادا، به عنوان یکی از نزدیکترین متحدانش چاره ای جز بازداشت مدیر اقتصادی شرکت هواوی باقی نگذاشت. هواوی یکی از بزرگترین شرکتهای سخت افزاری چین است که فروش گوشی های تلفن همراه آن از اپل پیشی گرفته است. آمریکا به بهانه انجام پرداختهایی از سوی هواوی به ایران، احتمالا به وسیله یک شخص ثالث در هنگ کنگ و نقض تحریم های بین المللی، متهم نموده است.

البته به نظر می رسد دلایل بزرگتری در پشت پرده این اقدام قرار گرفته است. دولت آمریکا به ندرت چنین فرصتی برای اتهام زنی به یک مقام چینی در ارتباط با سرقت سایبری یا پول شویی در اختیار داشته است. پرونده هواوی از این جهت بسیار اهمیت دارد که باخت در آن به معنی از دست دادن اعتبار در حوزه ای فراتر از موضوعات امنیتی با چین خواهد شد.

این درحالی است که دیروز مقامات تجاری چین و آمریکا با یکدیگر تماسی تلفنی داشتند که این مسئله نشان داد دو طرف باوجود تنش های دیپلماتیک بر سر بازداشت یک تاجر برجسته چینی، در مسائل تجاری حداقل به تبادل نظر ادامه می دهند.

براساس بیانیه منتشر شده از طرف وزارت بازرگانی چین لیو هی، نخست وزیر چین، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا صبح امروز (سه شنبه) به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کردند. دو طرف به بیان نظرات خود درباره چارچوب و نقشه راه مذاکرات تجاری آینده پرداختند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 297

به "آمریکا این بار مجبور به اثبات اتهامات علیه چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا این بار مجبور به اثبات اتهامات علیه چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید