اپلیکیشن های محبوب 2020

به گزارش مجله ابوذریون، تیک تاک در حال حاضر بیشترین دانلود یک اپلیکیشن غیر بازی را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن بیش از 7/ 104 میلیون نصب دارد که نسبت به سال قبل 46 درصد رشد نشان می دهد.

اپلیکیشن های محبوب 2020

در حالی که رتبه بندی دنیا اپلیکیشن ها کمابیش شامل برنامه های شناخته شده و مشهور است، اما تازه ترین رتبه بندی به دست آمده از آمار های فروشگاه نرم افزاری گوگل و اپل نشان دهنده حاکمیت مطلق اپلیکیشن چینی تیک تاک است.

تیک تاک در حال حاضر بیشترین دانلود یک اپلیکیشن غیر بازی را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن بیش از 7/ 104 میلیون نصب دارد که نسبت به سال قبل 46 درصد رشد نشان می دهد.

بر اساس گزارش Sensor Tower دو کشور هند و برزیل در یک سال اخیر بیشترین میزان نصب این اپلیکیشن را داشته اند. هند 34 درصد رشد نصب و برزیل 4/ 10 درصد رشد دانلود را برای این اپلیکیشن ثبت نموده اند.

شرکت ByteDance که یک شرکت چینی است، توسط Yiming Zhang یک کارآفرین زنجیره ای اداره می گردد. واتس اپ شرکت دوم لیست است که تنها در یک سال گذشته حدود 6/ 90 میلیون نصب را ثبت نموده است. واتس اپ در این یکساله رشد 10 درصدی نصب را نشان می دهد.

در یک سال اخیر هندی ها بیشترین نصب واتس اپ را داشته اند و نصب این اپلیکیشن در این کشور 3/ 35 درصد رشد نموده است. همچنین مشابه تیک تاک، در برزیل نیز اقبال به واتس اپ با رشد 4/ 9 درصدی روبه رو شده است.

واتس اپ که محبوبیتش فراتر از صاحب آن - فیس بوک - است بعد از جدایی بنیان گذاران آن تقریبا شکل و شمایل و سطح امکانات خود را حفظ نموده است. واتس اپ حدود 5/ 1 میلیارد کاربر در 180 کشور دنیا دارد و گفته می گردد روزانه یک میلیون کاربر در این اپلیکیشن ثبت نام می نمایند.

بر اساس گزارس Business of App این اپلیکیشن در طول یک روز شاهد 65 میلیارد پیغام است و در هر ثانیه تعداد پیغام های رد و بدل شده در آن به 29 میلیون می رسد. واتس اپ در هر روز 2 میلیون دقیقه تماس (صوتی و ویدئویی) را فراهم می نماید. فیس بوک سومین اپلیکیشن محبوب این لیست است.

شرکت فیس بوک هرچند طی یکی، دو سال اخیر با بحران های عظیمی سروکارداشته و تقریبا اقبال به خود اپلیکیشن فیس بوک هم به تدریج در دنیا کاهش یافته، اما صاحب چهار اپلیکیشن از لیست 10 اپلیکیشن محبوب است.

فیس بوک بر اساس آمار Recode هم اکنون 1/ 2 میلیارد کاربر دارد و با احتساب واتس اپ، مسنجر (Messenger) و اینستاگرام حدود 5 میلیارد و 800 میلیون نفر کاربر دارد که عدد دست نیافتنی برای شرکت های دیگر به نظر می رسد. فیس بوک طی سال های اخیر مدل های مختلف درآمدزایی را مورد اجرا قرار داده است.

هند برای فیس بوک به تنهایی یک بازار بسیار عظیم محسوب می گردد. تنها 269 میلیون کاربر فیس بوک هندی هستند با این حال خود آمریکایی ها بیشترین مشتری فیس بوک هستند. گفته می گردد حدود 70 درصد آمریکایی ها حساب فیس بوک دارند و هر آمریکایی به طور متوسط در این اپلیکیشن 338 دوست دارد.

کاربران فیس بوک به طور متوسط در هر روز 100 میلیون دقیقه ویدئو می بینند و برای بعضی کشور ها از جمله آمریکا این پلت فرم مهم ترین ابزار خواندن و دنبال کردن اخبار است.

به رغم کاهش میزان استقبال کاربران نسبت به فیس بوک در سال های اخیر این اپلیکیشن رشد خود را (با شیب کم) حفظ نموده است. با این حال شاید عظیم ترین چالش های فیس بوک را باید در نداشتن مدل درآمد برای دیگر اپلیکیشن های متعلق به آن دانست. اینستاگرام مشهورترین اپلیکیشن متعلق به فیس بوک رقبای سرسختی در بازار دارد که مهم ترین آن ها یعنی تیک تاک عملا از اینستاگرام جلو زده است.

بر اساس آمار ها در هر روز به طور متوسط 500 میلیون استوری روی اینستاگرام قرار می گیرد. اینستاگرام از جمله اپلیکیشن هایی است که تعداد کاربران زن آن از مردان بیشتر است. بر اساس آمار ها بیش از 51 درصد از کاربران این اپلیکیشن را زنان تشکیل می دهند.

همچنین 34 درصد کاربران اینستاگرام را کاربران 25 تا 34 ساله تشکیل می دهند و 31 درصد نیز بین 18 تا 24 سال دارند. در آمریکا 35 درصد نوجوانان می گویند اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی آنهاست و میزان قابل توجهی از زمانشان را در روز به آن اختصاص می دهند.

هم اکنون حدود 73 درصد محتوای روی اینستاگرام را عکس و 13 درصد را ویدئو تشکیل می دهد. اینستاگرام حالا خود به منبع درآمد بسیاری از چهره های مشهور تبدیل شده و گفته می گردد بعضی از آن ها به ازای هر پست بیش از یک میلیون دلار دریافت می نمایند. اپلیکیشن Likee دیگر برنامه محبوب کاربران است.

این اپلیکیشن سنگاپوری بر اساس ویدئو های کوتاه و اشتراک آن کار می نماید و تازه سه سال قبل پا به اینترنت گذاشت. در فصل دوم سال 2019 این اپلیکیشن به رکورد 7/ 80 میلیون کاربر ماهانه رسید. دیگر اپلیکیشن حاضر در این لیست SHAREit است. این برنامه چینی در سال 2015 پا به اینترنت گذاشت و هدف اصلی آن انتقال هرنوع فایل مثل ویدئو، صوت، موزیک، اپلیکیشن و... بین کاربران است.

در واقع اپلیکیشن SHAREit را می توان پلی بین پلت فرم های مختلف از ویندوز تا مک و از آی او اس تا اندروید دانست. در حال حاضر این اپلیکیشن برای 45 زبان نسخه اختصاصی دارد. اسنپ چت متعلق به شرکت اسنپ دیگر اپلیکیشن حاضر در لیست است.

اسنپ چت را می توان الگوی تمام عیار اینستاگرام دانست. تقریبا اغلب نوآوری های اسنپ چت توسط اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال این برنامه که زمانی فیس بوک حاضر به پرداخت 3 میلیارد دلار برای خریدش بود محبوبیت خود را همچنان حفظ نموده است.

اسنپ چت برای کاربران جوان و نوجوان بسیار شناخته شده و محبوب است به طوری که حدود 78 درصد کاربران آن را افراد 18 تا 24 ساله تشکیل می دهند و 90 درصد کاربران آن بین 13 تا 24 سال دارند. 61 درصد کاربران اسنپ چت را زنان تشکیل می دهند.

اسنپ چت سال گذشته وارد بازار سرمایه شد و به لطف تغییرات وسیعی که در مدل بیزنس آن به وجود آمده در حال شکل دادن قابل توجه اکوسیستم متعلق به خودش است؛ چیزی که به گفته بنیان گذار آن باعث خواهد شد در آینده نیز موقعیت آن مستحکم تر گردد. یوتیوب در رده دهم لیست بیشترین دانلود قرار گرفته است و جالب است که این اپلیکیشن در سال 2018 بیشترین دانلود را به خود اختصاص داده بود.

هر ماه 2 میلیارد کاربر از یوتیوب استفاده می نمایند و هر روز یک میلیارد ساعت محتوای یوتیوبی دیده می گردد. هر دقیقه 500 ساعت محتوا روی یوتیوب آپلود می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1052

به "اپلیکیشن های محبوب 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های محبوب 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید