اگر 9 بار چای را هم نزنم، همسرم می میرد!

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: نادین استوارت 41 ساله یکی از صدها هزار نفر در سراسر دنیا است که از بیماری وسواس بسیار پیشرفته رنج می برد. چند سال پیش زمانی که او به همراه خواهرش از یک کنسرت بیرون می آمد ناگهان تنفسش دچار مشکل شد و دردی در ناحیه قفسه سینه خود احساس کرد. نادین با این تصور که دچار حمله قلبی شده است از خواهر خود خواست تا سریع او را به بیمارستان ببرد، اما پزشکان بعد از معاینه متوجه شدند او فقط دچار استرس شدید شده است. از همان روز علائم بیماری عجیبی در نادین ظاهر شد که تا به امروز زندگی او را به جهنم تبدیل نموده است.

اگر 9 بار چای را هم نزنم، همسرم می میرد!

او در این باره می گوید: از همان دوران دچار یک ترس عجیب شدم و تا 9بار یک کار را انجام ندهم، این ترس از بین نمی رود. برای مثال زمانی که در را قفل می کنم باید حتما 9بار آن را چک کنم. وقتی دیوار را تمیز می کنم، حتما باید بار با دستمال روی آن بکشم. هر موقع در قهوه خود شکر می ریزم باید 9بار آن را هم بزنم.

اگر نادین این کار را انجام ندهد استرس و نگرانی همه وجود او را می گیرد و تصور می نماید ممکن است اتفاق بدی برای او یا اعضای خانواده اش پیش بیاید. برای مثال تصور می نماید ممکن است همسرش در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست بدهد یا یک فرد مهاجم با زور وارد خانه شان گردد. در واقع نادین به بیماری وسواس بسیار شدید دچار است که بنا به گزارش سازمان بهداشت دنیای یکی از آزاردهنده ترین بیماری های دنیا است. افرادی که به این حالت دچار می شوند دائم مجبورند کاری را تکرار نمایند و به همین علت زندگی برایشان به صورت یک کابوس درمی آید.

در برخی موارد این تکرار ها به صورت یک عدد ثابت درمی آید. برای مثال تا آنها کاری را 4بار انجام ندهند، نمی توانند با خیال راحت آن را رها نمایند. البته این تنها جنبه از بیماری نادین نیست. مدتی پیش او ترس خفه شدن بر اثر غذا خوردن را پیدا کرد و تا مدت ها نتوانست به درستی غذا بخورد. همین شرایط باعث شد نادین یکباره 10 کیلوگرم از وزن خود را کم کند. مدتی بعد او ترس خارج شدن از خانه را پیدا نموده و تا هفته ها خود را در خانه حبس کرد. پزشکان کوشش زیادی برای درمان نادین کردند، اما هنوز نتوانسته اند این ترس ها و استرس های عجیب را در او از بین ببرند.

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1888

به "اگر 9 بار چای را هم نزنم، همسرم می میرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر 9 بار چای را هم نزنم، همسرم می میرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید