این جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید

به گزارش مجله ابوذریون، شاید در نگاه اول قطر یک کشور کوچک به نظر برسد اما در این جغرافیای کوچک جاذبه های گردشگری متنوعی را جای داده است. تا چند سال گذشته صحبتی از این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری به میان نمی آمد، اما با توجه به میزبانی جام جهانی 2022 قطر و مرکز آن دوحه به مقصدی محبوب و پرتردد تبدیل خواهد شد. جاهای دیدنی قطر تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی هستند. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگارانبه 10 جاذبه مهم دیدنی در قطر اشاره خواهیم کرد.

این جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید

10 جایی که در سفر به قطر باید ببینید

از بازارهای محلی گرفته تا موزه هایی با معماری شگفت انگیز، در سفرتان برای جام دنیای قطر 2022 از این جاذبه های تماشای قطر غافل نشوید.

موزه هنر اسلامی دوحه | Museum of Islamic Art

این موزه مجموعه ای بزرگ از آثار هنرهای اسلامی دنیا است که از سه قاره مختلف جمع آوری شده و آن را به یک جواهر تبدیل نموده اند. پیش از اینکه بخواهید به موزه وارد شوید، معماری خاص و مجذوب نماینده این موزه که شبیه به یک قلعه پست مدرن است، نظرتان را به خود جلب خواهد نمود. این ظاهر متفاوت و مجذوب نماینده با انعکاسی که در آب های اطراف خود ایجاد می نماید، مجذوب نمایندهیت بازدید از این موزه هنری را دوچندان می سازد.

نکته جالب اینجاست، معماری که این ظاهر خارق العاده را برای این موزه طراحی نموده، همان معمار موزه لوور است. بنابراین می توان تصور کرد چه چیزهای خاصی داخل این موزه انتظارتان را می کشد. ورودی موزه با درختان نخل بلند تزیین شده که شاید تماشای آن ها حتی به میزان تماشای آثار خاص داخل موزه مجذوب نماینده باشد.

این موزه شامل سه طبقه می شود که در طبقه اول و دوم آن یک کلکسیون دائمی از آثار هنری سرامیک، شیشه و پارچه برای بازدید قرار گرفته است. در پایین ترین طبقه یک کافه قرار گرفته و در بالاترین طبقه یک رستوران وجود دارد که بازدیدنمایندگان پس از تماشای آثار هنر اسلامی می توانند در هر یک از آنها به استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه بپردازند.

در نظر داشته باشید برای ورود به این موزه باید از پوشیدن لباس نامناسب بپرهیزید، چون ممکن است از ورودتان جلوگیری شود.

موزه ملی قطر | National Museum of Qatar

موزه ملی قطر یکی از جدیدترین جاهای تماشای قطر محسوب می شود که در مارچ 2019 از آن رونمایی شد. این موزه نیز پیش از ورود همه را با ظاهر شگفت انگیز خود متحیر خواهد نمود. ظاهری مجذوب نماینده و تماشایی که به وسیله یک طراح و معمار فرانسوی به نام Jean Nouvel طراحی شده است. آنچه این طراحی را خاص تر می نماید، الهام گرفتن از گل رز صحرا (کریستال نیز نامیده می شوند) است.

داخل این موزه نیز تصویری از تاریخ کشور قطر و میراث به جامانده از آن وجود دارد. این موزه در حقیقت گذشته، حال و آینده این کشور کوچک را در 11 گالری مختلف به نمایش می گذارد. بازدید از این موزه بیشتر یک تجربه آموزشی درباره کشوری است که شاید اغلب گردشگران اطلاعات بسیار کمی درباره آن دارند.

مرکز خرید ویلاجیو | Villaggio Mall

اگر قرار باشد در سفر به قطر از یک مرکز خرید لوکس و تماشای خرید کنید باید مرکز خرید ویلاجیو را در فهرست مراکز خریدی که از آن ها تماشا می کنید، قرار دهید. مرکز خرید ویلاجیو، به عنوان بزرگترین و معروف ترین مرکز خرید دوحه، ونیز را در قلب قطر برایتان زنده خواهد نمود. حتی اگر خرید هم نکنید، گشت و گذار در این مرکز خرید قطر برایتان بسیار مجذوب نماینده و خاص خواهد بود. از وسط این مرکز خرید که به سبک ایتالیایی طراحی شده یک کانال آب مصنوعی عبور می نماید و برای اینکه بیشتر تداعی نماینده ونیز باشد، قایق هایی روی آب در رفت و آمد هستند. قایق سواری از سرگرمیات این مرکز خرید محسوب می شود.

مرکز خرید ویلاجیو بیش از 200 فروشگاه دارد که اغلب آنها برندهای مطرح بین المللی هستند و بعضی از آنها نیز به برندهای مرتبط با تولیدات قطر اختصاص یافته است. علاوه بر اینها رستوران، سرگرمیات مختلف برای بچه ها و یک سینمای لوکس، یک زمین بازی اسکیت روی یخ و هاکی روی یخ، یک مرکز برای بازی بولینگ و سرگرمیات مهیج دیگر نیز در این مجموعه وسیع به چشم می خورد. احتمالا گشتن در این مرکز خرید چند ساعت از وقتتان را به خود اختصاص دهد.

دهکده فرهنگی کاتارا | Katara Cultural Village

از جمله جاهای تماشای قطر که برای بسیاری از گردشگران مجذوب نماینده است، دهکده فرهنگی کاتارا نام دارد. خیابان سنگفرش شده ای در این جاذبه قطر وجود دارد که یک هزارتوی مرموز و زیبا را تشکیل داده اند. در ساخت این دهکده سعی شده از سوق ها یا بازارهای قدیمی و سنتی ایده گرفته شود. دهکده فرهنگی کاتارا یک خانه اپرا، یک آمفی تئاتر فضای باز با ظرفیت 5000 نفر و یک مسجد که به سبک مساجد عثمانی ساخته شده را در خود جای داده است.

این دهکده فرهنگی به عنوان یکی از برترین مکان ها برای بازدید از آثار هنری موجود در این کشور و دیدار افراد خلاق در این زمینه شناخته می شود. این جاذبه تماشای قطر 8 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و دسترسی به آن به وسیله مترو به راحتی ممکن است.

ساحل کاتارا | Katara Beach

در فاصله کمی از دهکده فرهنگی کاتارا ساحل اختصاصی آن قرار گرفته است. ساحلی به وسعت 1.5 کیلومتر که یک ساحل لوکس اختصاصی محسوب می شود که اغلب بازدیدنمایندگان دهکده به آن مراجعه می نمایند. در این ساحل فعالیت ها و سرگرمیات آبی مختلف از جمله شنا کردن، قایق سواری، اسکی روی آب، پاراسیلینگ و موج سواری انجام می شود. علاوه بر بخش اصلی ساحل که برای بزرگسالان آماده شده، برای سرگرمی بچه ها نیز محوطه مجزایی اختصاص یافته که استفاده از آن رایگان خواهد بود. اما در نظر داشته باشید برای استفاده از سرگرمیات آبی این ساحل احتیاج به خرید بلیط دارید.

پارک اسپایر | Aspire Park

با فاصله 10 کیلومتر از مرکز شهر دوحه، بزرگترین فضای سبز این شهر با نام پارک اسپایر قرار گرفته است. این پارک وسیع جایی است که در آن بلندترین ساختار قطر که برج تورچ (Torch Tower) نامیده می شود، قرار گرفته است. علاوه بر اینها این منطقه در بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله بازی های آسیایی 2006 نیز نقش داشته است و انتظار می رود در جام دنیای 2022 نیز به یک مرکز مهم و پرتردد تبدیل شود.

تنها دریاچه دوحه در این پارک قرار گرفته است که در آن می توانید پرندگان و غازهایی را ببینید که از گرمای صحرا به سوی این دریاچه به پرواز درمی آیند. در تمام قسمت های این پارک اینترنت Wi-Fi به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است و دسترسی به این پارک به وسیله مترو Al-Aziziyah ممکن است.

جزیره مروارید | Pearl Island

قطر چندین جزیره دارد که محبوب ترین آن ها جزایر مروارید و بنانا هستند که در اغلب مواقع گردشگران چه برای بازدید و لذت بردن از ساحل چه اقامت به آن ها مراجعه می نمایند. جزیره مروارید جایی شبیه به جزیره پالم جمیرای دبی است، یک جزیره مصنوعی که شامل 12 منطقه مختلف می شوند که هر یک به منطقه مسکونی، تجاری و سرگرمیی تقسیم شده اند. در این جزیره، هتل های لوکس بسیاری برای اقامت وجود دارد که مسافران قطر می توانند به عنوان اقامتگاه خود انتخاب نمایند و تعطیلات شان را در ساحل سپری نمایند.

جزیره مروارید را بهشت خرید نیز می دانند، چرا که بسیاری از برندهای لوکس فشن و جواهرات پرزرق و برق در این جزیره موجود هستند. دسترسی به جزیره مروارید از مرکز شهر دوحه 20 دقیقه خواهد بود که به راحتی با تاکسی در دسترس است.

در جزیره مروارید اجازه استفاده از پلاستیک را ندارید. در حقیقت استفاده از هر نوع پلاستیک در این جزیره ممنوع است، بنابراین با در نظر گرفتن این نکته از همراه داشتن هر چیز پلاستیکی هنگام بازدید از جزیره مروارید خودداری کنید.

جزیره بنانا | Banana Island

یکی دیگر از جزایر قطر با نام بنانا شناخته می شود. اگر تصویر این جزیره مصنوعی را از بالا ببینید بسیار شبیه به یک موز است، به همین علت نام آن را بنانا گذاشته اند. این جزیره یک پناهگاه آرام و ساکت در خلیج فارس محسوب می شود که دسترسی به آن با قایق از مرکز شهر دوحه به راحتی ممکن امکانپذیر می شود. این جهت 30 دقیقه طول می کشد، بنابراین می توان این جزیره را یکروزه دید و به شهر دوحه بازگشت.

اما اگر تمایل داشته باشید می توانید در ویلاهای لوکس و زیبای این جزیره که چشم اندازی زیبا به دریا دارند، اقامت داشته باشید. سرگرمیات آبی از جمله غواصی، قایق سواری و شیرجه در آب نیز از جمله سرگرمیات پرطرفدار جزیره محسوب می شوند. برای رفتن به این جزیره باید از کورنیش دوحه قایق سوار شوید.

سوق واقف | Souq Waqif

یکی از مهم ترین جاهای تماشای قطر که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، سوق واقف، قدیمی ترین بازار در قطر، است. قدمت این بازار به 250 سال قبل باز می شود و همه چیز در آن به سبک معماری سنتی قطری ساخته شده است. این بازار در سال 2006 بازسازی شد، با این حال ظاهر آن تغییر چندانی نداشته است. این بازار قدیمی نزد گردشگران بسیار محبوب است و از جمله جاهایی است که می تواند برای یک گشت و گذار عصرگاهی خانوادگی مناسب باشد. در کنار بازارها و فروشگاه های موجود در سوق واقف می توانید از کافه و رستوران های آن نیز بازدید کنید.

در طول سال فستیوال ها و جشن های مختلفی که در این بازار برگزار می شود و محوطه سوق واقف به مکانی برای اجرای نمایش یا حرکات آکروباتیک تبدیل می شود.

کورنیش دوحه | Corniche

کورنیش به جهتهای کنار آب گفته می شود که در بسیاری از شهرهای کنار آب از جمله بمبئی و دبی وجود دارد. کورنیش دوحه از جمله جاهای تماشای قطر است که شامل یک جهت 7 کیلومتری در کنار آب های خلیج فارس که مکانی مناسب برای قدم زدن کنار آب محسوب می شود. این جهت پیاده روی از هتل شرایتون دوحه در وست بی (West Bay) شروع شده و به موزه هنر اسلامی و پارک میا در سمت دیگر این شهر می رسد. در طول این جهت جاذبه های متعدد و چشم میزانای زیبا و خارق العاده ای وجود دارد که گردشگران را سرگرم خود خواهند کرد، به طوری که احتمالا متوجه گذر زمان نخواهید شد.

تور جام دنیای 2022 قطر را از دست ندهید

جام دنیای 2022 از جمله دلایلی است که در امسال توجه و سفر به قطر بیشتر شده است. در طی سالهای اخیر نیز در این کشور تحولاتی پیرامون گردشگری اتفاق افتاده که موجب شده جاهای تماشای قطر بسیار مدرن و با معماری خارق العاده در گوشه و کنار شهر دوحه شکل بگیرند. برترین راه برای شرکت در این رویداد بزرگ به جای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و دردسرهای بلیط مسابقات، خرید تور جام دنیای 2022 قطر است. تور جام دنیای علاوه بر تماشای مسابقات پرهیجان فوتبال، فرصت بازدید از جاذبه های تماشای و خارق العاده این مقصد را نیز به شما می دهد.

ویدا نورمحمدیان

منبع: فلای تودی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2247

به "این جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید