این ویتامین ها ممنوع هستند

به گزارش مجله ابوذریون، تهران (پانا) - استفاده از برخی مکمل ها می تواند در بدن انسان موجب بروز بیماری گردد و افراد در مصرف مکمل ها باید هوشمندانه رفتار نمایند.

این ویتامین ها ممنوع هستند

به گزارش آنا، آمار استفاده از مکمل ها در آمریکا بسیار بالاست و سوال مبهم اینجاست که آیا مکمل ها بی خطر هستند یا خیر.

مکمل ها گزینه خوبی برای جایگزینی ویتامین ها در بدن هستند، اما بر خلاف باور عموم میانبر برای سلامتی بهتر و پیشگیری از بیماری های مزمن نیستند. دانشمندان به افراد هشدار می دهند که چند ویتامین از جمله امگا 3، ویتامین های محلول در چربی، ویتامین C و روی وجود دارد که استفاده از آن ها به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

پزشکان و متخصصان تغذیه می گویند؛ استفاده از رژیم غذایی سالم، حفظ وزن سالم و کاهش مقدار چربی اشباع شده، سدیم و قند مصرفی فواید بیش تری نسبت به مکمل ها دارد. افراد در ایالات متحده سالیانه بیش از یک میلیارد برای استفاده از مکمل های روغن ماهی استفاده می نمایند، اما تحقیقات نشان می دهد که امکان دارد روغن ماهی با سطح جیوه آلوده گردد؛ بنابراین بهتر است افراد امگا 3 مورد احتیاج بدن خود را از منابع غذایی مانند ماهی، دانه کتان و گردو دریافت نمایند.

ویتامین های محلول در چربی مانند A، E، K، به علت ذخیره سازی در بافت های چربی و کبد می تواند در دوزهای بالا خطرآفرین محسوب گردد؛ بنابراین باید در مصرف آن مدیریت گردد، زیرا استفاده بی رویه از این ویتامین ها می تواند موجب آسیب به کبد، لخته شدن خون و خونریزی در مغز می گردد.

در بدن انسان دو نوع ویتامین از جمله ویتامین محلول در آب و محلول در چربی وجود دارد. بدن انسان می تواند مقادیر بسیار زیادی از ویتامین های محلول در آب را دفع کند، اما ویتامین های محلول در چربی در بدن می مانند و مقادیر بالای آن می تواند سمی باشد؛ بنابراین افراد باید در مصرف مکمل ها با پزشک متخصص مشورت نمایند و در صورت احتیاج از آن ها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2220

به "این ویتامین ها ممنوع هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ویتامین ها ممنوع هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید