بازار کاشان، مسیری با بیش از 40 اثر تاریخی

به گزارش مجله ابوذریون، در شهر کاشان به هر کجا که چشم بیندازیم یک اثر تاریخی می بینیم. این بار می خواهیم به بازار کاشان برویم و به گوشه و کنارش سرک بکشیم.

بازار کاشان، مسیری با بیش از 40 اثر تاریخی

کاشان نامی است که با تاریخ پیوند خورده است. چه در گذشته و چه در حال حاضر کاشان همیشه یک شهر مهم در ایران بوده. این را آثار تاریخی به جا مانده در شهر نشان می دهند. این آثار و بقایای ارزشمند و باشکوه تاریخی به خوبی نشان می دهند که در گذشته مدنیت و تاریخ مهمی در کاشان در جریان بوده و در حال حاضر هم همین آثار دلیلی برای حضور طیف گسترده ای از گردشگران داخلی و خارجی در این شهر است. با خبرنگاران همراه باشید تا بازار دیدنی کاشان را بهتر بشناسید.

بازار دیدنی کاشان

بازار کاشان ضمن حفظ ارزش های تاریخی اش همچنان یک محل کسب مهم و تاثیرگذار در شهر است. بخش زیادی از اقتصاد کاشان در همین بازار سنتی در جریان و است و بازاری ها و کاسب های شهر هم در آن دکان و غرقه و حجره دارند.

راستا دسترسی و ساعت کار بازار

بازار قدیمی و سنتی کاشان تقریبا از وسط خیابان باباافضل شروع می شود و تا حدود دروازه دولت ادامه دارد. این بازار در هر دو خیابان دروازه دولت و باباافضل ورودی دارد. اگر می خواهید برای رفتن به اینجا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس در میدان کمال الملک است.

راستای با بیش از 40 اثر تاریخی

بازار کاشان در سال 1355 به عنوان اثر ملی ایران ثبت شد. این بازار بزرگ و پیچ د ر پیچ در دل خود بیش از 40 اثر تاریخی را جای داده است. گشت و گذار در این بازار می تواند به تنهایی شما را با بخش قابل توجهی از آثار تاریخی کاشان آشنا کند.

تیمچه

از مهم ترین جاذبه های دیدنی بازار کاشان که بخش زیادی از گردشگران را به خود می خواند دو تیمچه دیدنی و فوق العاده زیبای این بازار هستند. تیمچه امین الدوله و تیمچه صباغ از معروف ترین هایش هستند.

تیمچه ها در واقع در جایگاه میدان گاه های بازار هستند. فضایی باز و سرپوشیده با معماری فوق العاده که درو تا دور آن را حجره ها و مغازه ها در بر گرفته است. به نوعی بهترین جای بازار که هم فرصت استراحت یا تجمع برای خریداران است و هم فرصت حضور بهتری به فروشنده ها می دهد.

خرید سوغاتی در بازار کاشان

اولین و مهم ترین گزینه شما برای خرید از بازار کاشان می تواند فرش باشد. فرش کاشان سابقه ای قدیمی دارد بنابراین می توانید بهترین و باکیفیت ترین فرش های دستباف کاشی را از این بازار تهیه کنید.

از بازار این شهر محصولات صنایع دستی مسی را هم می توانید خریداری کنید. راسته طلافروش ها هم از دیدنی های خوب این شهر است. به جز این ها کاشان شهری صاحب سبک در شیرینی های سنتی است. برای همین اگر علاقه مند به شیرینی جات هستید باقلوا، سوهان، کلوچه و قاوت های این بازار را از دست ندهید.

بهترین وقت بازدید از بازار کاشان

اگرچه کاشان شهری گرم و کویری است و برای همین خیلی ها اوایل بهار و همچنین پاییز را به عنوان بهترین زمان سفر به این شهر معرفی می کنند اما برای سر زدن به بازار کاشان احتیاجی به این ملاحظات ندارید. به دلیل معماری هوشمندانه و دوراندیش ایرانی بازار کاشان همیشه یک جای خنک است. منطقه ای رویایی و باستانی در گیلان را بخوانید.

جاهای دیدنی اطراف

نزدیک ترین اثر تاریخی به بازار کاشان مناره زین الدین است که در فاصله 600 متری بازار قرار داد و دورترین اثر تاریخی در آن منطقه خانه تاریخی طباطبایی ها است که در فاصله 1.5 کیلومتری در خیابان علوی واقع شده.

از دیگر آثار تاریخی نزدیک به بازار کاشان می توان به مسجد آقا بزرگ، آرامگاه محتشم، خانه تاریخی عباسیان و خانه تاریخی بروجردی ها اشاره کرد. واضح است که همه این مکان ها چنان نزدیک اند که با یک پیاده روی سبک می توان به آنها رسید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بهترین راستا سفر تهران به مشهد کدام است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2288

به "بازار کاشان، مسیری با بیش از 40 اثر تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کاشان، مسیری با بیش از 40 اثر تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید