آنالیز دندان های شیرهای آدم خوار تسوو و رازهای رژیم غذایی آن ها

به گزارش مجله ابوذریون، در سال 1898، دو شیر معروف به آدم خواران تسوو (Tsavo Man-Eaters) بارها به اردوگاه هایی در کنیا حمله کردند و حداقل 28 نفر را کشتند. این شیرها در نهایت شکار شده و بقایای آن ها در موزه تاریخ طبیعی شیکاگو به نمایش گذاشته شد. حالا، مطالعه ژنومی جدیدی از دندان های آن ها، اطلاعاتی از رژیم غذایی این شیرها را فاش نموده است.

آنالیز دندان های شیرهای آدم خوار تسوو و رازهای رژیم غذایی آن ها

این پژوهش که بر اساس تحلیل نمونه های موی فشرده شده در دندان های شکسته این شیرها صورت گرفته است، نشان داد که این شیرها علاوه بر انسان، حیواناتی مانند زرافه، اوریکس (Oryx)، گورخر و حتی کل یالدار (Wildebeest) را شکار می کردند. شگفتی اصلی این است که کل یالدار در آن موقع در منطقه تسوو حضور نداشته، بنابراین ممکن است این شیرها مسافتی طولانی تر از آنچه تصور می شد را طی نموده باشند.

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی اوربانا-شامپین (University of Illinois Urbana-Champaign) با استفاده از فناوری های نو، DNA موجود در این موها را استخراج نموده و رژیم غذایی این شیرهای آدم خوار را بازسازی کردند. این نتایج نشان می دهد که مسائل دندانی ممکن است یکی از دلایل تمایل بعضی شیرها به شکار انسان باشد.

این روش می تواند برای آنالیز رژیم غذایی گوشت خواران باستانی نیز استفاده گردد و راه های نوی برای تحقیق در خصوص گذشته حیات وحش باز کند.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
دلیل و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟
منبع: یک پزشک
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2484

به "آنالیز دندان های شیرهای آدم خوار تسوو و رازهای رژیم غذایی آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دندان های شیرهای آدم خوار تسوو و رازهای رژیم غذایی آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید