کاخ پترهوف (پتر گوف Peter Gof) در سن پترزبورگ

به گزارش مجله ابوذریون، روسیه دارای تاریخ غنی بوده و دومین شهر عظیم این کشور سن پترزبورگ، دارای جاذبه ی تاریخی فروانی می باشد. کاخ پترهوف در این شهر واقع شده است.

کاخ پترهوف (پتر گوف Peter Gof) در سن پترزبورگ

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

تاریخچه کاخ پترهوف

کاخپترهوف یا پتر گوف در شهر سن پترزبورگدومین شهر بزرگ روسیه، واقع شده است.پتر گوف در زبان روسی بهمعنی پتر کبیر است. ساخت این کاخ به دستور پتر کبیر در سال 1714 شروع شد و سپسدر سال 1721 میلادی این ساختمان بزرگ تکمیل شد و آن را به همسر خود کاترین اولهدیه کرد. این کاخ در منطقه فدرال سن پترزبورگ و در ضلع جنوبی سواحل خلیج فنلاند قراردارد. قبل از او سوییسی ها در این محل اقامت داشتند که پتر کبیر با آن ها به جنگ پرداخت و با دادن تلافات کثیری توانست سویسی ها را ازآن منطقه خارج کند و کاخ تابستانی خود را بنا کند.

پیتربعد از بازدید از کاخ ورسای فرانسه و دیدن زیبایی ها و عظمت این کاخ که در آن دورانیکی از مجلل ترین قصرهای جهان بشمار می رفت، دستور داد این کاخ را به سبک معماریاروپایی بسازند. لقب ورسای پترهوف برای این کاخ دلیل دیگری است بر شباهت این بنابا بناهای به سبک معماری غربی. در کنار کاخ پتر گوف کارخانه ساعت سازی معروف Raketa واقع شده است کهدر گذشته تولیدی پیتر گوف نام داشته و از سال 1926 تا به الان این کارخانه ساعتسازی به کار خود ادامه داده است. بعداز مرگ پتر کبیر دختر او الیزابت توانست ساختمان کاخ را وسعت دهد که این وسعتشامل توسعه فضای قصر، توسعه تعداد باغ ها و تغییر بزرگ در سیستم فواره ها و تغیییرکلی آن ها می گردد. در ادامه و در قرن های 17 و 18 میلادی نیز این کاخ دست خوشتغییراتی توسط حاکمان وقت شد و در یک دوره کوتاه مدت در زمان فرمانروایی کاترینکبیر محل فرمانروایی از این کاخ به کاخ پوشکن تغییر یافتاما طولی نکشید که نیکلاساول دوباره به اقامتگاه سلطنتی کهن برای ادامه فرمانروایی به این کاخ بازگشت. درزمان جنگ جهانی دوم و حمله آلمان ها به روسیه این کاخ دچار آسیب های جدی شد کهناخوشایند بودند. اما در سال های بعد در میان قرن 19 میلادی به یاری هزاران داوطلبمردمی و یاری مهندسین ارتش مورد ترمیم و بهسازی نهاده شد.

ویژگی هایاندرونی کاخ پترهوف

اینکاخ به دلیل داشتن باغ های متعدد، فواره ای فراوان، آبشار های زیبا و همچنین مجسمه هایی از جنس طلاکه هر کدام از آن ها تاریخی منحصر به فرد به دنبال خود دارند و وقایع تاریخی درگذشته را نشان می دهند، مشهور می باشد و این کاخ را در میان کاخ های سلطنتی محبوبنموده است. در روبروی کاخ آبشار پله ای زیبایی وجود دارد که همراه با فواره های جالبو مجسمه های طلایی که در کنار پله ها از بالا تا پایین آبشار نهاده شده اند، زیباییخاصی را به این محوطه داده است و این تنها آبشار این باغ نیست؛ چرا که آبشارها و چشمه هایمتعدد دیگری نیز در گوشه و کنار این باغ رویایی به چشم می خورند. این قصر دارای 176فواره و 6 آبشار می باشد و به همین دلیل به این قصر، قصر فواره ها نیز گفته می گردد.تمامی این فواره ها بدون احتیاج به هیچگونه فشار برقی کار می نمایند و فقط با ایجاداختلاف فشار در لوله های آب، این فواره ها به کار می افتند که نمونه شاخص آن را می توانیددر حمام فین کاشان نیز مشاهده کنید.

تمامی مراحل ساخت و مهندسی این فواره ها بر عهدهخود پتر بوده است زیرا او در دانشگاه، مکانیک سیالات خوانده بود و در این امرتجربه و علم کافی را داشت که اکنون می توانید نتیجه این کوشش را ببینید. این فواره هابعد از پراکندن آب در جهات مختلف، به سمت کانا ل ها سرازیر شده و به خلیج فنلاند می ریزند.فواره Trick، فواره شیر، فواره های هرمی؛ فواره خورشید و فواره نپتون از جمله فواره هایاین کاخ است. پتراز مجسمه ها شمایل سامسون در کاخبه تعداد زیادی استفاده کرد؛ زیرا پیتر علاقه زیادی به او داشت و تاریخ شکست سوئد مقارنبا تاریخ تولد سامسون شد. مجسمه بزرگی هم در وسط فواره ها از او هست که سامسون را درحال مشاخصه با شیری درنده نشان می دهد که با دست هایی خالی دهان شیر را باز نموده واو را کشته است. در زمان قدیم در وسط پرچم سوئد تصویر یک شیر وجود داشت و این نمادیاز شکست سوئد توسط ارتش روسیه می باشد.

این کاخزمانی قصر خصوصی پیتر کبیر بوده است و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین و محبوب ترینمکان های گردشگری در سرتاسر روسیه و حتی می توان گفت اروپا است. محبوبیت این کاخ بهحدی است که از سال 2007 تا به امروز به عنوان یکی از عجایب روسیه در این کشور شناختهشده است.

کاخبزرگ، ساختمان اصلی پترهوف

کاخ بزرگ ( Grand Palace) دارای 30 اتاق مجلل و با شکوههمراه با دکوراسیونی تاریخی می باشد و همچنین دارای مجسمه های طلایی و دیوارهایکار شده با طلا و نقاشی های معروف از بزرگان نقاشی در جهان است که در نوع خودبی نظیرهستند. علاوه بر این کاخ، سایر کاخ های این مجموعه شامل Monplaisir، قصر Marly، هرمیتاژ پترهوف،و قصر Cottage است که تزئینات داخلی هرکدام از این کاخ ها متفاوت بودهو برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته است.

باغ هایپیترهوف

اینباغ ها نتیجه زحمات دویست ساله خاندان سلطنتی روسیه برای زیبا سازی کاخ می باشد کهدر مجموعه کاخ پتر ساخته شده است و به آن منظره ای زیبا بخیشده است. اعضای خانواده سلطنتیاز جمله پتر کبیر، کاترین کبیر و نیکولاس اول بر ساخت و تکمیل این باغ ها نظارت کردندهمانطور که پتر کبیر خود دست به ساخت فواره های کاخ زد. باغ های پترهوف یکی از عجایب جهان هستند و جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. پترهوف به دوبخش باغ بالا Upper Garden و باغ پایین Lower Garden تقسیمشده که کاخ باشکوه GrandPalace (کاخ بزرگ) در بین این دو باغ نهاده شده است. در باغ بالایی می توانید بدونپرداخت هزینه اضافی به گشت و گذار بپردازید اما باغ پایئنی که دارای فواره های متعددو زیبایی است هزینه ای اضافی در حدود 450 روبل از شما دریافت می نماید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1531

به "کاخ پترهوف (پتر گوف Peter Gof) در سن پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ پترهوف (پتر گوف Peter Gof) در سن پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید