آنالیز معماری روستای پلنگان کردستان در همایش بین المللی شرق دور

به گزارش مجله ابوذریون، چوی نامسوب، پژوهشگر کره ای که تا به امروز دوبار از روستای پلنگان بازدید نموده درمقاله خود به آنالیز معماری گونه های مختلف ساختمانی و نوع معماری باقی مانده از ساختمان های روستای پلنگان کردستان می پردازد.

آنالیز معماری روستای پلنگان کردستان در همایش بین المللی شرق دور

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دراین مقاله چگونگی حفظ بعضی آداب کهن درکنار بهره گیری از دستاوردهای تکنولوژی و تاثیرات آن بر معماری کهنسال نیز آنالیز می گردد. پژوهشگر کره ای ساختمان های موجود را براساس مواد بکار رفته ، ساختار و طراحی فضا به سه دسته تقسیم نموده است. دراین تحقیق به چگونگی استفاده مردم از ساختمان های جدید و تبدیل بعضی ساختمان های قدیمی به عنوان اصطبل و محل نگهداری چهارپایان اشاره شده است. دراین پژوهش طرحی دقیق از روستای پلنگان کردستان نیز ارایه شده است. به گفته داریوش اکبرزاده عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این همایش پیش از این به صورت منظم درکشورهای ژاپن ، چین وسنگاپور برگزار شده است. چوی نامسوب دانشجوی دکتری معماری تاریخی است و تحقیق او درمورد روستای پلنگان براساس ساختار معماری، طرح خانه ها، مصالح و مواد به کاررفته در آن، تغییرات در پنجاه سال گذشته و کاربری های جدید، تعداد مدارس، مسجد، گورستان، مراکز اقامتی و...متمرکز است . بر اساس گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی، چوی نامسوب میخواهد در همایش بین المللی معماری شرق دور که در نوامبر سال جاری (آبان) در کره جنوبی برگزار می گردد به روستای پلنگان کردستان بپردازد. منبع: ایرنا

منبع: کجارو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 810

به "آنالیز معماری روستای پلنگان کردستان در همایش بین المللی شرق دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز معماری روستای پلنگان کردستان در همایش بین المللی شرق دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید