تور یونان ارزان: برنامه نو یونان برای از سرگیری صنعت گردشگری در این کشور

به گزارش مجله ابوذریون، یونان که به خاطر شیوع کرونا، مرزهای خود را بسته بود، در نظر دارد با اجرای برنامه ای سه مرحله ای مجددا صنعت گردشگری خود را فعال کند.

تور یونان ارزان: برنامه نو یونان برای از سرگیری صنعت گردشگری در این کشور

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

یونان برای یاری به ازسرگیری گردشگری در این کشور پس از همه گیری ویروس کرونا، در پی تدوین یک برنامه سه مرحله ای است. گردشگری حدود 18 درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد؛ با این حال، شیوع کرونا و متعاقب آن قرنطینه سراسری در کل کشور و همین طور ممنوعیت گسترده پروازها که با تصمیم دولت های سراسر دنیا برای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ شد، ورود مسافران به یونان را متوقف کرد.

هریس تئوکاریس (Haris Theocharis)، وزیر گردشگری یونان، روز دوشنبه سازوکار برنامه مذکور برای از سرگیری گردشگری را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داد. این برنامه با تمرکز روی پروتکل های خاص ایمنی سلامت است و برای هتل ها، تفرجگاه های ساحلی، کشتی های تفریحی، اتوبوس های تور، هواپیماها و سایر بخش های گردشگری طراحی شده است. تیم های فنی سازمان ملی بهداشت عمومی در حال همکاری با وزارت گردشگری هستند تا از هشتم ماه مه (19 اردیبهشت) اولین مجموعه اقدامات را اجرایی نمایند.

یونان در ارتباط با بخش دوم این برنامه، مشغول مشارکت با کشورهایی است که بازارهای مهم گردشگری را در اختیار دارند تا اقداماتی نظیر پروتکل های بهداشتی را معین نمایند که برای از سرگیری پروازهای ورودی و خروجی ضرورت دارند. بخش سوم این برنامه شامل یک کارزار تبلیغاتی عمومی تازه می گردد که به منظور تبلیغ یونان به عنوان یک مقصد گردشگری و همین طور ایجاد ارتباط های تازه با اپراتورهای بین المللی تور و رسانه ها برای تقویت تصویر این کشور، در نظر گرفته شده است. وزیر امور گردشگری یونان در بیانیه مطبوعاتی اخیر گفت:

اگر دولت های آلمان، روسیه یا آمریکا بخواهند گردشگرانی را که به یونان سفر نموده اند، قرنطینه نمایند، هیچ گردشگری به این کشور سفر نخواهد کرد؛ به همین علت شاید در این برهه زمانی در کنار تقویت گردشگری داخلی، به دیپلماسی نیز احتیاج باشد.

کیریاکوس میتسوتاکیس (Kyriakos Mitsotakis)، نخست وزیر یونان، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام نمود که به واسطه اقدامات سخت گیرانه فاصله گذاری اجتماعی، تجربه گردشگری تابستان سال جاری قدری با گذشته متفاوت خواهد بود. او در ادامه اضافه کرد که در صورت کاهش تدریجی همه گیری کرونا، مردم می توانند با رعایت قوانین ایمنی، تجربه ای فوق العاده در یونان داشته باشند.

کیریاکوس میتسوتاکیس بعلاوه گفت که اگر کاهش تدریجی قرنطینه از هفته جاری اتفاق بیفتد و قوانین سفت وسخت بهداشتی اجرایی گردد، شاید یونان تا اول ژوئیه (11 تیر) مجددا پذیرای گردشگران باشد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2094

به "تور یونان ارزان: برنامه نو یونان برای از سرگیری صنعت گردشگری در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: برنامه نو یونان برای از سرگیری صنعت گردشگری در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید