بهترین جاذبه های لیون فرانسه کجاست؟

به گزارش مجله ابوذریون، لیون فرانسه دومین شهر دیدنی و دوست داشتنی این کشور بعد از پاریس است. با این حال بیشتر افراد، از لیون و دیدنی هایش اطلاعات زیادی ندارند و نمی دانند که در لیون می توان به پیشینه ای از دوران روم باستان هم رسید. لیون شهر شگفت انگیزی است که هنوز هم به طور کامل کشف نشده اما گنجینه های فرهنگی که تا به حال از آن یافت شده، باعث شده تا این شهر برای به تصویر کشیدن تاریخ فرانسه، جای مناسبی باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین جاذبه های لیون فرانسه آشنا شوید.

بهترین جاذبه های لیون فرانسه کجاست؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

موزه هنرهای زیبایی لیون

بعد از موزه لوور که پربازدیدترین موزه دنیا است، موزه هنرهای زیبایی لیون در فرانسه دومین موزه این کشور است که سیل عظیمی از گردشگران را درون خود جای می دهد. این موزه که در میدان Terreaux است، از سنگ های فروریخته ای که در این میدان وجود داشته ساخته شده است و از سال 1803 در حال فعالیت است. همه آن چه درون این موزه می بینید، شگفت انگیز است. از عتیقه جات دوران مصر باستان تا نقاشی های اروپایی متعلق به نقاشان معروفی هم چون پیکاسو، ماتیس و براک در این موزه شگفت انگیز وجود دارد.

خیابان سن ژان و سنت ژرژ در شهر قدیمی لیون

شهر قدیمی لیون مکانی برای کشف دنیای قرون وسطایی فرانسوی ها است. این خیابان ها هر دو سنگفرش شده اند و در شمال کلیسای جامع قرار گرفته اند. عبور از خیابان های باریک و سنگ فرش شده این ناحیه همراه با تماشای مردمی که در کافه ها و رستوران ها نشسته اند، لذت بخش است. زمانی که به سمت هتل دو گاداژن میروید، دو موزه شگفت انگیز می بینید که یکی از آن ها از دوران باستان تا قرون وسطی و رنسانس تا قرن 20ام را به نمایش می گذارد و دیگری، به موزه عروسک ها شهرت دارد و موزه ای است که از سراسر دنیا، عروسک های گوناگونی را به نمایش گذاشته است.با یک پیاده روی کوتاه از موزه های گادا، به نمایش عروسکی سنتی که در تئاتر میدان د لا ترینیتی اجرا می گردد میرسید.

آمفی تئاتر رومی ها در فورویر

تماشای تاریخ روم باستان در کشورهای اروپایی همواره جالب توجه است. آمفی تئاتر رومی که در لیون فرانسه وجود دارد یکی از قدیمی ترین دیدنی های فرانسه است که 15 قرن قبل از میلاد ساخته شده است. تراشه های سنگ و پله های سنگی و تزئین شده، نشان از آمفی تئاتری پر بازدید در ادوار گذشته را می دهد. اگر به لیون فرانسه رفتید، تماشای این بنای تاریخی شگفت انگیز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

موزه مینیاتوری لیون

این موزه که در خیابان سنت ژان لیون واقع شده است، آثار مینیاتوری که برای جلوه های ویژه فیلم های سینمایی ساخته شده است، در دل خود جای داده است. موزه مینیاتوری سینمای فرانسه، در خانه ای قدیمی که مربوط به قرن 16 میلادی است وجود دارد. این خانه 5 طبقه، بیش از 100 مجموعه فیلم مینیاتوری را در خود جای داده است. روی دیوار این خانه، کپک زده است و کاملا، قدیمی بودن آن احساس می گردد.

ترابول ها در لیون قدیمی

ترابول ها یکی دیگر از آثار تاریخی لیون فرانسه است که با تماشای آن ها قطعا به تاریخی بودن این شهر شگفت انگیز، پی می برید. ترابول ها کوچه های سرپوشیده ای هستند که برای حفاظت از پارچه های آبریشم در برابر هوای نامساعد، طراحی شده اند. تجار ابریشم در زمان هایی که هوا نامساعد میشد، بار ابریشمی خود را در این کوچه ها قرار می دادند تا از تخریب آن ها پیشگیری نمایند. در جنگ دنیای دوم، از ترابول ها به منظور مخفی شدن از حمله نازی ها و فرار از دست آن ها، استفاده میشد.

پارک دو لا تت دو

این پارک، نه تنها در لیون به عنوان بزرگترین پارک شهری شناخته می گردد و بلکه در تمام فرانسه، هنوز هم پارکی به وسعت دو لا تت دو وجود ندارد. از جمله تفریحاتی که در این پارک می توان انجام داد، تماشای باغ وحش، تماشای تئاتر عروسکی، چرخ و فلک بازی، قایق سواری در دریاچه، دوچرخه سواری و تماشای گلخانه جاردن بوتانیکو است که متعلق به قرن 19هم است. جذاب ترین بخش این پارک، تماشای گیاهان گوشت خوار و نیلوفرهای آبی است که به صورت محافظت شده، به چشم می خورد.

منبع: سفرمی
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1324

به "بهترین جاذبه های لیون فرانسه کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های لیون فرانسه کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید