سفر به سیشل آفریقا بهشت افریقا را بیشتر بشناسید

به گزارش مجله ابوذریون، سفر به سیشل

یکی از جزایر زیبا و واقعی دیدنی که همان بهشت آفریقا محسوب می گردد سیشل است. که دارای تصاویری بی نظیر می باشد که در ساحل شرقی آفریقا واقع شده است.

سفر به سیشل آفریقا بهشت افریقا را بیشتر بشناسید

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

سیشل یکی از مناطق بکر و طبیعی می باشد که در آفریقا واقع شده است به همین خاطر مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران مختلف است که از نقاط مختلف دنیا به اینجا می آیند. همچنین بسیاری از نوعروس و دامادها نیز برای گذراندن ماه عسل نیز به جزیره سیشل مسافرت می نمایند تاخاطره ای خوش را در اول زندگی به یادگار بگذارند . سیشل یکی از مکانهای خاص برای افرادی پول دار به حساب می آید که به سیشل می آیند.

+ آشنایی با دیدنی های آفریقا

معرفی کوتاه قاره آفریقا

آفریقا یا اِفریقا سومین قاره پهناور دنیا پس از آسیا و آمریکا می باشد .با مساحتی حدود 30٬221٬532 کیلومتر مربع 20.3٪ از مجموع خشکی های زمین را در بر می گیرد.

عرض این قاره حدود 8000 کیلومتر از شمال به جنوب و طول آن در حدود 7400 کیلومتر از شرق به غرب می باشد. آفریقا با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت (طبق آمار 2005) دارای 61 کشور بوده که حدود یک هفتم از جمعیت دنیارا در خود جای داده است.

این قاره از شمال به دریای مدیترانه، از شمال شرق به کانال سوئز و دریای سرخ، از شرق به خلیج عدن، از جنوب شرق به اقیانوس هند، و از غرب به اقیانوس اطلس محدود می شود.

آفریقا در دو سوی خط استوا قرار گرفته و نواحی اقلیمی مختلفی را در بر می گیرد؛ آفریقا تنها قاره ای است که از منطقه معتدله شمالی تا منطقه معتدله جنوبی امتداد یافته است (با فرض در نظر نگرفتن قاره پیوسته آمریکا). به دلیل فقدان بارشهای منظم طبیعی و آبیاری، و نیز تاحدودی عدم وجود سیستمهای توده ای یخ یا سفره های زیرزمینی کوهستانی، هیچگونه اثر معتدل نماینده طبیعی بر اقلیم به استثنای نزدیک سواحل در آن وجود ندارد. در مرکز آفریقا (نزدیک استوا) نیمی از سال بارانی می باشد که دارای هوای گرم و مرطوب است و جنگل های زیبایی را پدیدمی آورد که عمری بیشتر از یک نیم سال ندارد چرا که بعد از این فصل بارانی، گرمایی سخت و طاقت فرسا تمام منطقه را فرا می گیرد و هیچ جانوری طاقت آن را ندارد و پس مدتی آن جنگل ها به بیابانی خشک و بی آب و علف تبدیل می شود. (نیمه دیگر سال گرم و خشک است که در مجموع طبیعتی 2 فصل را پدیدمی آورد)

اگرچه حدس های اروپاییان دربارهٔ ماهیت صحرای اتیوپی در جنوب آفریقا به زمانی بیش از دو هزار سال قبل بازمی شود، آفریقا به عنوان قدیمی ترین قاره ای که بشر در آن سکونت داشته به شمار می آید.

هزینه های معمول

هتل و هاستل

در جزایر اصلی می توانید هتل هایی ارزان تر با هزینه ای بین 725 تا 1255 روپیه (56/8 تا 98/5 دلار) برای هر شب از اقامت پیدا کنید. مکان های گران زیادی نیز در این جزایر وجود دارند که هزینه آن ها از 2300 روپیه (180/3 دلار) برای هر شب از اقامت آغاز می شود. بیشتر افراد گروهی به این جزایر سفر می نمایند. پس هزینه هتل بین افراد گروه تقسیم خواهد شد. در جزایر سیشل رزرو اتاق کم اتفاق می افتد.

غذا

در صورتی که در رستوران هتل ها غذا نخورید، هزینه غذا بسیار کم تر خواهد بود. هزینه غذا در همه جزایر بین 315 تا 1650 روپیه (24/5 تا 129/5 دلار) متغیر است.

حمل و نقل

برای اجاره یک روزه دوچرخه که بهترین گزینه برای تردد در جزیره است، بین 135 تا 420 روپیه (10/5 تا 33 دلار) باید پرداخت کنید. اجاره ماشین تنها در جزایر اصلی یعنی جزایر ماهه (Mahé) و پراسلین (Praslin) امکان پذیر است و هزینه آن 925 روپیه (72/5 دلار) برای یک روز است. هزینه کلک های پر سرعت میان جزایر ماهه و پراسلین حدود 925 روپیه (72/5 دلار) برای هر نفر است. همچنین هزینه قایق بین جزایر ماهه، پراسلین و لادیگ (La Digue) حدود 265 روپیه (20/5 دلار) است (برای هر جزیره). هزینه این قایق ها بین جزایر پراسلین و لادیگ حدود 370 روپیه (29 دلار) خواهد بود. همچنین قایق های کوچک نیز برای تردد بیبن جزایر ماهه و لادیگ مهیا هستند.

فعالیت ها

هزینه فعالیت ها بسته به نوع فعالیت انتخابی شما از 660 روپیه (51/7 دلار) آغاز شده و بیشتر می شود. برای بیشتر فعالیت ها در این جزایر پول زیادی باید پرداخت کنید.

فعالیت های جالب و مکان های دیدنی در سیشل

فعالیت های ورزشی

اگر از گشت و گذار در ساحل خسته شده اید، به تفریحات و سرگرمی هایی نظیر گلف، اسکواش، بدمینتون، تنیس، دوچرخه سواری و کوه نوردی بپردازید. اجاره یک روزه دوچرخه برای گشت و گذار در جزیره بسیار ارزان است. همچنین مراکز ورزشی بسیاری نیز برای اجاره وسایل ورزشی وجود دارند.

طبیعت بکر سیشل

این طبیعت زیبا را می توانید در یک مایلی جنوب غربی پراسلین و در جزیره کازین (Cousin Island) ببینید. نزدیک به 300000 پرنده در این جزیره وجود دارد. قدم زدن در جنگل و تماشای گونه های مختلف جانوری و گیاهی تجربه ای دلچسب خواهد بود.

ساحل

سواحل این جا خلوت، بکر و دست نخورده است. این سواحل مانند بهشت هستند. آب شفاف و تمیز و گرم است. به همین دلیل برای شنا و اسنورکل (شنا زیر آب از طریق لوله ای در دهان) بسیار مناسب است. قدم زدن در کنار اقیانوس از بو وللن (Beau Vallon) به سمت آنسه (Anse) تجربه ای فوق العاده خواهد بود. این پیاده روی تنها 2 ساعت طول می کشد و ساحل در انتها بسیار زیبا و بیابانی است.

جزیره مرجانی الدبرا (Aldabra)

این جزیره با مساحتی بیش از 20 مایل، عظیم ترین جزیره مرجانی دنیا است. در نوک غربی این جزیره، تالاب وجود دارد که خانه دیو سفره ماهی ها، کوسه های ببری و هزاران پرنده دریایی است. جزیره الدبرا همچنین زیستگاه لاک پشت غول پیکر است.

ذخیره گاه طبیعی والی د مای (Vallee de Mai)

این پارک جنگلی میراث دنیای یونسکو است. در این پارک انواع گونه های گیاهی وجود دارند و همچنین محل رشد نوعی نارگیل غول پیکر معروف به نارگیل دریایی است. این نارگیل تنها در دو نقطه دنیا رشد می نماید و این ذخیره گاه یکی از این دو مکان است. همچنین در این پارک جنگلی نخل لاتانیا (نخلی بادبزنی با برگ هایی پنجه ای و عظیم) و پاندانوس (نوعی درختچه همواره سبز با برگ هایی شبیه به برگ های آناناس) نیز رشد می نماید.

جزیره لادیگ کوه نوردی

کوه های این جزیره که بلند ترین نقطه آن هستند، مناظر زیبایی از جزیره و اطراف آن را به نمایش می گذارند. منظره ای بسیار عجیب و اوهامی است. نباید فراموش کنید که همراه خود مقدار زیادی میان وعده و آب داشته باشید.

ورزش های آبی

اقیانوس آرام برای آب گرم خود مشهور است و محل مورد علاقه هواداران ورزش های آبی به شمار می رود. همه چیز از ماهی گیری و شنا گرفته تا اسنورکل و اسکوبا دایوینگ (غواصی با استفاده از کپسول اکسیژن) را امتحان کنید. همچنین تور هایی برای گردش روی آب با قایق هایی با کف شیشه ای وجود دارند.

غذاهای محلی

غذا در جزایر سیشل بسیار خوشمزه است. همه نوع غذا در اینجا یافت می شود. غذا های دریایی، نارگیل و کاری مواد اولیه و اصلی بیشتر غذا های سرو شده در جزیره هستند.

ایالت ال یونیون

این ایالت که در زمان کاشت نارگیل مرکز فراوری محسوب می شد، در لادیگ واقع است و در حال حاضر به شهربازی تبدیل شده است. در این پارک نمایشگاه های زیبا و جذابی وجود دارند و شما می توانید از خانه قدیمی مخصوص کشاورزی نیز دیدن کنید. همچنین قبرستان مخصوص دوران استعمار و اسکله آن موقع هم قابل مشاهده است.

مگس گیر بهشتی سیشلی

لادیگ محل مناسبی برای زندگی این نوع پرنده است. کم تر از 20 جفت از این نوع مگس گیر در این بخش وجود دارند اما تور هایی هستند که ضمانت می نمایند در صورت همراهی با آن ها، تعداد زیادی از پرندگان را مشاهده کنید.

موزه تاریخ طبیعی

در صورتی که هوا عالی نباشد، ممکن است بخواهید کاری علمی انجام دهید. موزه تاریخ طبیعی، موزه ای کوچک است، اما ارزش دیدن دارد و اطلاعاتی بی نظیر درباره حیات وحش سیشل به دست خواهید آورد. ورودی موزه 15 روپیه (1/1 دلار) است.

باغ های گیاه شناسی

باغ های گیاه شناسی در ویکتوریا، امکان آشنایی بیشتر با انواع گونه های گیاهی را فراهم می سازد. همچنین در این باغ ها ممکن است حیواناتی نظیر خفاش میوه خوار و لاک پشت های غول پیکر را نیز ببینید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1087

به "سفر به سیشل آفریقا بهشت افریقا را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سیشل آفریقا بهشت افریقا را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید