به دنبال جنگ مالی بین آمریکا و چین، فاکسکان در ویتنام کارخانه فراوری آیفون می سازد

به گزارش مجله ابوذریون، شرکت فاکسکان، مهم ترین تامین کننده قطعات و مونتاژ آیفون تصمیم به راه اندازی یک کارخانه در کشور ویتنام گرفته است.

به دنبال جنگ مالی بین آمریکا و چین، فاکسکان در ویتنام کارخانه فراوری آیفون می سازد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چون وضعیت مالی چین ثبات و امنیت لازم را به خاطر جنگ میان این کشور و ایالات متحده از دست داده است و شرایط برای فراوری مساعد نیست.

به گزارش رویترز، رسانه های دولتی ویتنام خبر دادند فاکسان با همکاری Hanoi Peoples Committee در حال آنالیز راه اندازی یک کارخانه ساخت آیفون در این کشور هستند.

این روزها، غالب آیفون های اپل توسط دو شرکت فاکسان و پگاترون در کارخانه های واقع در اطراف شهرهای سنژن و شانگهای مونتاژ و فراوری می شوند.

حجم بسیار کمی از آیفون ها هم در کشورهایی مانند برزیل و هند فراوری می شوند که اپل را از پرداخت مالیات های زیاد معاف می نماید. چون این محصولات فراوری داخلی این کشور محسوب می شوند.

ساخت کارخانه در کشور ویتنام به خاطر زیرساخت های فقیرتر و نبود کارگر برای فاکسکان همراه با چالش های متعددی است اما یک روش استقلال از بازار و شرایط مالی چین است. فاکسکان در گذشته با راه اندازی کارخانه آیفون در کشور هند، با این چالش ها آشنا شده است.

فرار از جنگ تعرفه ها

فاکسکان نگران است جنگ تعرفه ای میان دولت چین و ایالات متحده بالا بگیرد و اپل مجبور به عدم همکاری یا فسخ قراردادهای خود با این کشور گردد.

دولت ترامپ شرکت هایی مانند اپل را وادار به پرداخت مالیات و هزینه های گمرکی بسیار زیاد و سرسامآوری نموده است تا دست از فراوری محصولات شان در خاک کشور چین بکشند.

اخیرا دونالد ترامپ تهدید نموده بود اپل به ازای هر آیفون باید 10 دلار تعرفه گمرکی پرداخت کند. این هفته، دولت چین و امریکا با هم توافق کردند به مدت سه ماه تعرفه های اضافه وضع شده از صادرات و واردات محصولات را دریافت نکنند ولی پس از انتها این مدت، تمامی شرکت ها موظف به پرداخت تعرفه ها هستند.

اپل به خاطر ارزان بودن فراوری و مونتاژ آیفون در خاک چین با شرکت هایی مانند فاکسکان و پگاترون کار می نماید ولی اگر قرار باشد هر آیفون فراوری شده در خاک چین یک محصول چینی به حساب آمده و تعرفه داشته باشد؛ این همکاری به صرفه نخواهد بود.

فاکسان می خواهد با ساخت کارخانه آیفون در ویتنام، برای بحراتی تر شده روابط این دو کشور آماده باشد تا حداقل بخشی از نیازهای اپل را هنوز تامین کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 430

به "به دنبال جنگ مالی بین آمریکا و چین، فاکسکان در ویتنام کارخانه فراوری آیفون می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال جنگ مالی بین آمریکا و چین، فاکسکان در ویتنام کارخانه فراوری آیفون می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید