تجهیز خودروهای خودران ولوو به فناوری لیدار

به گزارش مجله ابوذریون، شرکت خودروسازی ولوو (Volvo) اعلام نموده است میخواهد در نسل جدید خودروهای خودرانش از فناوری لیدار استفاده کند.

تجهیز خودروهای خودران ولوو به فناوری لیدار

وسایل نقیله خودران امروزه بسیار پیشرفته هستند و از دوربین و رادار و جی.پی.اس گرفته تا حسگرهای فراصوت درون آنها تعبیه شده است. با این حال ، به طور کلی فناوری لیدار به دلیل گران بودن در بین آنها نبوده است. حال شرکت ولوو اعلام نموده میخواهد از سال 2022 در نسل جدید خودروها خودرانش فناوری لیدار نرم افزار لومینار (Luminar) را تعبیه کند.

لایدار (Lidar) یا لیدار، یکی از فناوری های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را اندازه می گیرد. لایدار مشابه رادار است که برخی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می گردد. اختلاف اصلی لایدار و رادار، طول موج های تابشی مورد استفاده است. رادار از طول موج هایی در ناحیه رادیویی استفاده می نماید در حالی که لایدار طول موج های لیزری بکار می برد.

لیدار با انتشار پالس هایی از نور لیزر که میلیون ها بار در ثانیه منتشر می شوند، کار می نماید و فاصله اشیای اطراف با خودرو را با ایجاد نقشه زنده سه بعدی از محیط بر اساس نور منعکس شده معین می نماید. این نوع فناوری وسایل نقلیه خودران فورد را قادر ساخته است تا در برف و تاریکی حرکت نمایند، در حالی که تویوتا نیز میخواهد از فناوری لیدار در نسل بعدی وسایل نقلیه خودران خود استفاده کند. البته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا با استفاده ازچنین فناوری گرانی مخالف است و استفاده از آن را غیرضروری می داند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1130

به "تجهیز خودروهای خودران ولوو به فناوری لیدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز خودروهای خودران ولوو به فناوری لیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید