شاخ و شانه کشیدن تویوتا برای تسلا، فول شارژشدن در 10 دقیقه

به گزارش مجله ابوذریون، دیجیاتو نوشت: تویوتا درحال برنامه ریزی برای عرضه یک خودرو برقی با باتری حالت جامد است که برد نزدیک به 1200 کیلومتر و زمان شارژ کامل 10 دقیقه ای خواهد داشت.

شاخ و شانه کشیدن تویوتا برای تسلا، فول شارژشدن در 10 دقیقه

نکته قابل توجه اینکه سوپرشارژرهای تسلا در عرض 15 دقیقه برد حدود 320 کیلومتری را تأمین می کنند.

این شرکت ژاپنی از نقشه راه فناوری نو خود طی روز سه شنبه هفته گذشته رونمایی کرد. براساس این نقشه، تویوتا قصد دارد تا سال 2026 یک باتری لیتیوم یونی با کارایی بالا را در نسل بعدی خودروهای برقی خود معرفی کند. این باتری ها شارژ سریع تر و بردی در حدود 1000 کیلومتر را ارائه خواهند داد.

سخنگوی تویوتا دراین باره گفته است: ما از طریق فناوری هایی مانند ادغام باتری های نسل بعد و فناوری سونیک به محدوده پیمایش 1000 کیلومتر دست خواهیم یافت.

سال گذشته، مرسدس بنز از کانسپت ویژن EQXX رونمایی کرد. این خودروی برقی با یک بار شارژ کامل بیش از 1000 کیلومتر مسافت را طی می کرد. این بیشترین مقدار مسافت طی شده از طریق یک خودروی برقی با یک بار شارژ کامل بود.

به گفته این خودروساز، سفر از آلمان به جنوب فرانسه در شرایط سرد و بارانی آغاز شد و این مسافت با سرعت عادی و همچنین تا 140 کیلومتر بر ساعت در مسیر تندرو طی شد.

این خودروساز قصد دارد تا سال 2030 خط تولید خود را به طور کامل برقی کند. همچنین برنامه ریزی کرده است که تا سال 2025 نیمی از فروش جهانی خود را به خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی اختصاص دهد.

باتری حالت جامد، کلید موفقیت خودروی برقی در آینده نزدیک

استفاده از باتری حالت جامد در یک خودروی برقی، کاستی های این خودرو در مورد مقدار برد، سرعت شارژ و همچنین پایداری را کاهش خواهد داد. بااین حال قیمت بالای باتری های حالت جامد باعث می شود تا از این نوع باتری تنها در خودروهای گران قیمت استفاده شود. در سوی دیگر، باتری های لیتیوم آهن-فسفات نوع مرسوم مورد استفاده در اتومبیل های برقی خواهند بود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2403

به "شاخ و شانه کشیدن تویوتا برای تسلا، فول شارژشدن در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخ و شانه کشیدن تویوتا برای تسلا، فول شارژشدن در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید