توریسم خون آشامان در رومانی

به گزارش مجله ابوذریون، دولت رمانی گفت با اجرای طرح ویژه ای قصد دارد گردشگری خون آشامان را در منطقه ترانسیلویانا که فرهنگ عامه آن ارتباط نزدیکی با داستان ها و روایات مربوط به دراکولا و خون آشامان دارد، به عنوان موتور محرک اقتصادی به اجرا درآورد.

توریسم خون آشامان در رومانی

به گزارش خبرگزاری ایستوک به نقل از فدراسیون گردشگری و آژانس خدمات استخدامی دراین کشور ترانسیلویا می تواند به یک مقصد گردشگری با شهرت بین المللی مبدل شود.

طبق همین گزارش منافع این طرح نه تنها در صنعت گردشگری منطقه بلکه برای کل اقتصاد رومانی هنگفت و سودآور است و مقامات محلی در ششاستان ترانسیلوانیا می توانند با استفاده از کمک های مالی صندوق اتحادیه اروپا تلاش های بیشتری را برای توسعه و اجرای این پروژه دراکولا انجام دهند. طرحی که نخستین بار از سوی شهردارتارگو مورز مطرح شد.

اتحادیه گردشگری رومانی در طرح ارائه شده یادآور شده است که عنوان و برند دراکولا نامی آشناست که سالیان دراز در منطقه حضور داشته و ما تنها باید بتوانیم به گونه ای مناسب و درخور از این نام بهره برداری کنیم و به روش های مدرن تجارت درجهانی امروز آن را عرضه کرده و بفروشیم.

خون آشامان ده ها سال است که در داستان های تخیلی استفان مه یر ، آنه رایس و استفان کینگ و ده ها نویسنده دیگر شهرت جهانی دارند .همچنین انیمیشن هتل ترانسیلویانا نیر که اخیرا بر روی پرده سینماهای جهان قرار داشته است با الگو دریافت از روایات و داستان های مربوط به همین شهر ساخته شده است.

عکسهایی که در زیر مشاهده میفرمایید مربوط به قلعه دراکولا (قلعه برن) در شهر ترانسیلویانا، رومانی میباشند :

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

منبع: لست سکند
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 732

به "توریسم خون آشامان در رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توریسم خون آشامان در رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید