خداحافظی ستاره بدمینتون دنیا

به گزارش مجله ابوذریون، دارنده دو مدال طلای المپیک و چندین طلای قهرمانی دنیا در رشته بدمینتون از این رشته ورزشی خداحافظی کرد.

خداحافظی ستاره بدمینتون دنیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت inside the games، لین دن دارنده دو مدال طلای المپیک و قهرمان پنج دوره دنیا، بازنشستگی خود را از رشته بدمینتون اظهار داشت و به حرفه درخشان خود در این رشته ورزشی انتها داد.

این ستاره 36 ساله چینی که یکی از بزرگترین بازیکنان تمام دوران محسوب می گردد، پس از تصمیم خود برای بازنشستگی، در بازی های المپیک توکیو 2020 به رقابت نخواهد پرداخت.

لین ، مدال طلای مردان در بازی های المپیک 2008 پکن و 4 سال بعد در لندن را به دست آورده بود. او بعد از این اتفاق گفت: خانواده، مربیان، هم تیمی ها و طرفداران من را در بسیاری از قله ها و راه های سخت همراهی نموده اند و اکنون تصمیم گرفتم خداحافظی خودم را از این رشته ورزشی اعلام کنم. من همه چیز خودم را به ورزشی که دوست دارم اختصاص داده ام.

این ورزشکار چینی ملقب به سوپر دن در اوج کار خود یک ورزرشکار بی همتا در ورزش بدمینتون بود و غالباً رتبه شماره یک دنیا را در اختیار داشت. علاوه بر طلای المپیک در پکن 2008 و لندن 2012 ، لین در سالهای 2006 ، 2007 ، 2009 ، 2011 و 2013 عنوان قهرمانی دنیا را از آن خود کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1244

به "خداحافظی ستاره بدمینتون دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی ستاره بدمینتون دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید