خلیج هالونگ در ویتنام، عجایب هفتگانه طبیعت جهان

به گزارش مجله ابوذریون، خلیج هالونگ در ویتنام | Halong Bay

چندین دهه است که خلیج هالونگ در ویتنام جز پر طرفدارترین جاذبه های این کشور بوده است، جاذبه ای نفس گیر که در فهرست میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و توانسته لقب هفت عجایب طبیعی جهان را بگیرد. به همین خاطر است که بازدید از این خلیج هزار رنگ با صدها جزیره صخره ایش از آن جاهایی است که هر گردشگری باید یکبار امتحان کند. زیبایی و شهرت این جزیره خبرنگاران را بر آن داشت تا شما را با خود به ویتنام و به این منطقه حیرت آور همسفر کند، سفری کوتاه به این منطقه خوش رنگ، جایی در نزدیکی مرزهای چین…

خلیج هالونگ در ویتنام، عجایب هفتگانه طبیعت جهان

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

مطمئنا یکی از توریستی ترین جاهای جنوب شرقی آسیا خلیج هالونگ در ویتنام است وبه همین خاطر در این جا توصیه هایی از طرف کسی که تا حالا حداقل 17 بار به این منطقه توریستی سفر نموده است را می توانید بخوانید. هالونگ در واقع خلیجی در شمال کشور ویتنام و در فاصله 170 کیلومتری از هانوی است. این خلیج به خاطر چشم انداز حیرت آوری که از اقیانوس دارد معروف است و به همین خاطر است که وقتی صحبت از دیدنی های طبیعی زیبای دنیا باشد، نام آن هم همواره در وسط است. این خلیج مساحتی برابر 1500 کیلومتر مربع و خط ساحلی به طول 120 کیلومتر دارد.

پیشنهاد می کنیم حتما حداقل یک شب را در این خلیج بگذرانید چرا که اگر بخواهید در سفر یک روزه از این منطقه دیدن کنید، مجبورید فقط از توریستی مناطق آن، آن هم در کنار صدها توریست دیگر دیدن کنید و جاهای بکر آن از دستتان می رود. اما اگر حداقل دو روز یا بیشتر را برای دیدن هالونگ زمان بگذارید، شانس این را دارید تا جاهای شگفت انگیز بیشتری را در آن ببینید به علاوه اینکه لازم نیست تا این فرصت را با صدها نفر دیگر هم تقسیم کنید!

خلیج هالونگ در ویتنام از تعداد زیادی جزیره که سنگ های آهکی بارزترین ویژگی ای آن ها هستند و از بستر دریا سر به بیرون آورده اند شناخته می گردد، این سنگ آهک ها اندازه ها و شکل های مختلفی دارند و دقیقا همین باعث جذاب شدن آن ها و بکر شدن منطقه شده است. این خلیج به طور کلی 1533 کیلومتر مربع وسعت دارد که شامل 1960 جزیره است. بیشتر این سنگ آهک ها از 500 میلیون سال پیش شکل گرفته اند و در آن ها غارهای زیادی وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها غار Thien Cung Grotto است که در جزیره Thien Cung Grotto واقع در جنوب غربی خلیج هالونگ است. این غار در ارتفاع 25 متری از سطح دریا واقع شده است و یکی از بایدهای دیدنی موقع رفتن به هالونگ است و یکی از منحصر بفردترین غارها از نوع خود در دنیا است. تعدادی از غارهایی که در این خلیج وجود دارند به روی توریست ها باز هستند با این حال تعدادی از آن ها هم ممنوع الورود هستند.

از بین تعداد بسیار بالای جزیره های هالونگ بی کمتر از نصف آن ها تا حالا نامگذاری شده اند که نامگذاری این جزیره ها بیشتر بر اساس شکل ظاهری ای است که این جزیره ها دارند مثلا جزیره Voi Island به معنای فیل است که دقیقا به خاطر شباهتی است که به فیل دارد.

جالب است بدانید که دریایی که در این خلیج واقع شده است علیرغم اینکه بسیار عمیق به نظر می رسد ولی تنها 10 متر عمق دارد با این حال موجودات آبزی و گیاهانی که در آن زندگی می نمایند بیشترین تنوع را دارند و بیشتر از 1000 گونه موجود آبزی در آب های آن زیست می نمایند. جدای از موجودات آبزی ای که داخل آب های آن زندگی می نمایند، حیواناتی مانند میمون ها، گوزن ها، سنجاب ها، انواع پرندگان، مارمولک ها و حتی چندین نوع بزکوهی در آن زیست می نمایند.

هالونگ بی به چه معناست و دلیل این نامگذاری چیست؟

خلیج هالونگ به معنای محل فرود اژدها در دریا است، در واقع مردم آن جا بر این باورند اژدها هایی در این مکان بوده اند که از دهانشان جواهرات به جای آتش در خلیج ریخته می شده است و این جزیره این طور به وجود آمده است. در هر صورت این خلیج سطح بسیار بالایی از جاذبه های طبیعی را در خود جا داده است و علیرغم تاریخ بلندی که انسان ها در استفاده از این جزیره دارند، هنوز هم بکر و بی مانند است. در واقع طبق نظر باستان شناسان، انسان ها حدود از حدود 18000 سال پیش در این خلیج ساکن بوده اند.

بهترین زمان سفر به خلیج هالونگ در ویتنام

بهترین زمان رفتن به این خلیج در فصل های بهار و یا پاییز است چرا که در فصل زمستان هوا سرد می گردد و در فصل تابستان هم که باران های طوفانی وحشتناکی می بارد و به همین خاطر بیشتر سفرهای کوتاه کنسل می شوند و به شما اجازه داده نمی گردد تا شب را در قایق بمانید. ماه های نوامبر و آپریل بهترین ماه های سفر به این خلیج فریبنده هستند چون هم هوا مطبوع هست و هم آنقدر بارندگی اذیت نماینده نیست.

راحت ترین و ارزان ترین راه رفتن به خلیج هالونگ در ویتنام

از آن جایی که این منطقه در فاصله نسبتا نزدیکی به هانوی واقع شده است، بهترین کار این است که از هانوی اقدام کنید.

سفر لوکس به خلیج هالونگ بهتر است یا سفرهای مالی؟

هم سفرهای لوکس و هم سفرهای مالی هر کدام خوبی های خود را دارند. مسلما سفر با کشتی های کروز لوکس در هالونگ فوق العاده است، برخی از آن ها داخل خودشان رستوران های با کیفیت هم دارند. قایق های ارزان را بیشتر بک پکرها انتخاب می نمایند، آن ها هم راحت هستند و تجربه خوبی را به جا می گذارند. کابین های آن ها ساده تر هستند و غذا در ظرف های آنچنانی سرو نمی شوند اما با این حال هم خوشمزه و هم با کیفیت و راضی نماینده هستند. طبق یک قاعده کلی بک پکرها کروزهای ارزان را انتخاب می نمایند بنابراین ار دوست دارید تا در سفرتان با آن ها آشنا شوید بهتر است شما هم کروزهای ارزان را انتخاب کنید.

منبع: justfunfacts.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 226

به "خلیج هالونگ در ویتنام، عجایب هفتگانه طبیعت جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج هالونگ در ویتنام، عجایب هفتگانه طبیعت جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید