خواب خوب خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهد

به گزارش مجله ابوذریون، نتایج یک آنالیز مفصل علمی که در کشور انگلیس صورت گرفته نشان می دهد، خواب خوب و کافی شبانه خطر نارسایی قلبی را تا 42 درصد کاهش می دهد.

خواب خوب خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران از فارس، پژوهش تازه ای که با هدف آنالیز کیفیت خواب در انگلیس اجرا شده حاکیست کوشش برای بهبود کیفیت خواب حتی به بیمارانی که با مسائل و بیماری های دیگری دست و پنجه نرم می نمایند نیز امکان می دهد تا شرایط سلامت خود را بهبود ببخشند.

تا به حال تحقیقات زیادی در خصوص ارتباط خواب بی کیفیت با بیماری انسان ها اجرا شده، اما این بار کوشش شده تا جنبه های گوناگون این موضوع با دقت و کیفیت بیشتری آنالیز گردد و از همین رو کیفیت خواب بیش از 408 هزار نفر در انگلیس مورد آنالیز قرار گرفته است.

برای افزایش دقت آنالیز های صورت گرفته در این زمینه به نکاتی مانند مدت زمان خواب، بی خوابی، مقدار خروپف کردن و سحرخیزی زودهنگام توجه شده است. در مجموع افرادی که با مسائل مختلف مربوط به بی خوابی دست به گریبان هستند، تا 42 درصد بیشتر به انواع مسائل قلبی و از جمله سکته قلبی مبتلا می شوند.

محققان می گویند البته بعضی عوامل دیگر نیز احتمال نارسایی های قلبی را افزایش می دهد که از جمله آنها می توان به سابقه بیماری های قلبی دیگر، مسائل ژنتیکی، دیابت و فشار خون بالا اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1471

به "خواب خوب خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب خوب خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید