دو طرح گردشگری آذربایجان غربی به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: دو طرح گردشگری پل معلق محور سردشت-پیرانشهر و آب گرم هفت آباد ارومیه به بخش خصوصی واگذار می گردد.

دو طرح گردشگری آذربایجان غربی به بخش خصوصی واگذار می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری 5 آبان 1400 با اعلام این مطلب اظهار کرد: با استناد به تبصره 10 ماده 2 دستورالعمل شرایط واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش غیردولتی این اداره کل در نظر دارد برای تامین اقتصادی پروژه های زیرساختی، زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای اقدام به جذب مشارکت عمومی و خصوصی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه نمود: در این راستا از سرمایه گذاران و متقاضیانی که تمایل به مشارکت در تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها را دارند دعوت به عمل می آید درخواست سرمایه گذاری خود را به همراه مقدار سرمایه گذاری و مدل اقتصادی و طرح اولیه حداکثر تا تاریخ 20 آبان ماه 1400 به دبیرخانه این اداره کل واقع در ارومیه خیابان شهید بهشتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ارائه دهند.

او ادامه داد: پل معلق محور سردشت-پیرانشهر در منطقه جنگلی میرآباد سردشت از جمله این طرح ها است که به علت وجود طبیعت زیبا برای گردشگری طبیعی یکی از مکان های بکر و مجذوب کننده برای انجام سرمایه گذاری می تواند باشد.

جباری گفت: آب گرم هفت آباد ارومیه واقع در منطقه نمونه گردشگری بخش سیلوانا دهستان مرگور هم یکی دیگر از طرح های مورد نظر است که به علت وجود چشمه های آبگرم با خواص درمانی، وجود طبیعت زیبا برای گردشگری طبیعی، وجود مراکز گردشگری پشتیبان، تفرجگاه بند، سد شهرچای و اقبال عمومی برای استفاده از آب های گرم معدنی از جمله مزیت های مثبت این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی توضیح داد: نوع تاسیسات گردشگری که سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند در این مکان ها ایجاد کند شامل مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی، تاسیسات آب گرم بوده، ایجاد واحد بوم گردی، رستوران و کافی شاپ، تاسیسات آب درمانی و بهداشتی، پارکینگ و فضای سبز، پیست های اسب سواری و دوچرخه سواری هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2011

به "دو طرح گردشگری آذربایجان غربی به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو طرح گردشگری آذربایجان غربی به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید