راه چاره های طلایی برای ریزش و نازکی موها

به گزارش مجله ابوذریون، برترین ها/ این روز ها استفاده از رژیم های غذایی برای مقابله با بیماری ها طرفداران زیادی پیدا نموده است. طرفداران این شیوه عقیده بسیار ساده ای دارند: ما همان چیزی هستیم که از آن تغذیه می کنیم. بدن انسان مانند یک وسیله نقلیه روشن بوده و سوخت آن مشخص کننده کیفیت عملکرد آن است.

راه چاره های طلایی برای ریزش و نازکی موها

مکمل های غیرطبیعی می توانند مفید باشند، اما قادر نیستند مسائلی را حل نمایند با یک رژیم مغذی و سرشار از ویتامین برطرف می شوند. متخصصان تغذیه می گویند آن ها اغلب قادرند با آنالیز مو های یک شخص به کیفیت رژیم غذایی او پی ببرند. کدری، نازکی و شنمایندگی مو ها می توانند نشانه کمبودی در تغذیه باشند. اما راه چاره این مسائل چیست؟ در اینجا به شیوه هایی می پردازیم که می توان مسائل مو ها را به طور مستقیم به وسیله مصرف مواد غذایی برطرف کرد.

1. نازکی مو ها

نازکی مو ها مهم ترین مسئله ای است که افراد با بالا رفتن سن تجربه می نمایند. این مسأله بخشی از فرایند طبیعی افزایش سن است، اما روش هایی وجود دارد که می توانید از سرعت پیشروی این مشکل کم کنید. ما روزانه به طور متوسط 50 تا 100 رشته مو از دست می دهیم. بدن برای جایگزینی این مو ها به مقدار زیادی پروتئین احتیاج دارد که واحد سازنده مو ها است. اما چطور می توانیم پروتئین بیشتری به وسیله رژیم غذایی مان دریافت کنیم؟ جوجه مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز و غذا های دریایی از منابع پروتئین هستند. اگر گیاهخوار هستید می توانید از نخود، عدس و مغز ها و غلاتی مثل بادام، تخم آفتابگردان و شاهدانه بهره ببرید.

2. کدری مو ها

مو های شما برای حفظ درخشش طبیعی خود به چربی های سالم موجود در مواد غذایی ای احتیاج دارد که حاوی روغن های طبیعی هستند. اما بهترین منابع اسید های چرب امگا 3 کدام هستند؟ ماهی قزل آلا و دیگر غذا های دریایی. امگا 3 نه تنها ماده ای ضروری برای سلامت مو ها است، بلکه برای سلامت قلب هم بسیار مفید است. پزشکان دست کم دو بار در هفته مصرف ماهی را برای بزرگسالان توصیه می نمایند.

3. پوسته ریزی کف سر

زینک ماده ای معدنی است که نقش مهمی در عملکرد های مختلف بدن مثل سلامت عصبی آن دارد. اما زینک چه منفعتی برای مو ها دارد؟ این ماده به جلوگیری از پوسته ریزی کف سر یاری می نماید. دانه های کدو حلوایی، ماست، گوشت گاو و مرغ از مواد غذایی حاوی زینک هستند.

4. سفیدی پیش از موعد مو ها

اگرچه ژنتیک عمده ترین علت سفیدی پیش از موعد مو ها است، اما کمبود ویتامین B12 هم می تواند دلیل این مسأله باشد. با انجام آزمایش می توانید از میزان ویتامین B12 موجود در بدن تان آگاه شوید. مواد غذایی حاوی این ویتامین پر اهمیت، گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ هستند. به علاوه می توانید از مکمل های ویتامین B12 هم بهره ببرید.

5. ریزش شدید مو ها

اگر ریزش موهایتان به حدی است که بخش هایی که از کف سرتان به وضوح دیده می گردد، احتمالا دچار کمبود آهن هستید؛ مسئله ای در میان زنان رایج است. با دادن آزمایش به راحتی می توانید از این مسأله مطمئن شوید. کمبود آهن باعث می گردد بدن اکسیژن مو ها را بگیرد و آن را بخش های دیگر خود منتقل کند که برای ادامه حیات به اکسیژن احتیاج دارند. این کمبود علائم دیگری هم مثل خستگی مفرط دارد.

اما اگر علت کمبود آهن نیست، ممکن است مشکل جدی تری مثل اختلال در غده تیروئید یا طاسی وجود داشته باشد. برای دریافت بیشتر آهن می توانید از گوشت گاو و مرغ یا سبزیجاتی مثل اسفناج بهره ببرید. البته آهن موجود در پروتئین های حیوانی راحت تر جذب خون می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1048

به "راه چاره های طلایی برای ریزش و نازکی موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره های طلایی برای ریزش و نازکی موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید