راه های حفظ صلح و دوستی با همسفر خود(بخش اول)

به گزارش مجله ابوذریون، سفرتان زا با انتخاب درست همسفران خود، خاطره انگیز کنید

علائق متضاد، مقصد یکسان. در هنگام مسافرت، جایی بدون داشتن اتومبیل شخصی تان، دوستان دیگری که با آن ها وقت بگذرانید یا خانه بزرگی که در آن اقامت کنید، کمی با هم بودن می تواند مسائل زیادی را به همراه داشته باشد. می تواند تا مرز نابودی یک سفر یا حتی رابطه پیش برود.

راه های حفظ صلح و دوستی با همسفر خود(بخش اول)

مهم نیست که در این راه همسر، مخاطب خاصتان، یا بهترین دوستتان همراهی تان کند، مهم این است که زمان، انرژی و تلاش خود را متمرکز کنید تا از با هم بودن بدون دعوا و کدورت لذت ببرید. پس با خبرنگاران همراه باشید و نظرات و پیشنهادهای ما را بخوانید.

سبک شخصیتی شما چیست؟

در اولین قدم برای برنامه ریزی در مورد سفری بی مناقشه، شناخت تفاوت های خود است. آیا ترجیح می دهید که نصفه شب از خواب بیدار شوید و در شبی جادویی به راه بیافتید، و یا از صبح زود به گردش خود ادامه دهید؟ آیا دوست دارید که تمام مراحل سفر خود را برنامه ریزی کنید یا هر چه پیش آید خوش آید؟ آیا ترجیح می دهید که برای هر وعده غذایی توقف مبسوطی داشته باشید یا خیر؟ سبک مسافرت می تواند بسیار متفاوت از هم باشد، حتی بین همسران و دوستان بسیار نزدیک.

بدانید که این تفاوت ها می توانند مساله ساز باشند، و قبل از شروع سفر خود در مورد نحوه مدیریت آن ها با یکدیگر صحبت کنید. سبک های سفر سازگار با هم، مهم تر از علائق مشابه هستند. به علائق هم احترام بگذارید و راه میانی را انتخاب کنید. هیچ راهی جز مذاکره برای کنار آمدن با چنین اختلاف سلایقی، وجود ندارد.

چگونه برنامه ایده آلی بچینیم؟

انتخاب مقصد

این موضوع، مهم ترین چیزی است که باید توافق دو طرف در آن جلب شود. اگر برنامه شما رفتن به ساحل و آفتاب گرفتن باشد و همسفرتان از اقیانوس و دریا حالش بد می شود، هر چقدر هم برنامه خوبی ریخته باشید و بخواهید خود را با ظرفیت نشان دهید، سرنوشت شومی در انتظارتان خواهد بود.

مطمئن شوید که در جریان تصمیم گیری در مورد مقصد، هر دو نظر خود را داده باشید. سعی کنید مقصدی را انتخاب کنید که هر دویتان را راضی نگه می دارد و در آنجا فعالیت هایی برای سرگرم بودن وجود دارد. سردبیر سابق IndependentTraveler.com کری کالزرتا چنین توصیه ای برای شما دارد:

هر چند که ما (من و همسرم) از همه چیز در مورد گذارندن ماه عسل خود به مدت یک هفته روی کشتی تفریحی [در یک کابین تنگ چپانده شویم، و با غریبه های وراج غذا بخوریم] اطلاع کافی داشتیم، اما در هر صورت روی اینکه هیچ چیز به خوبی دیدن سواحل پولینزی فرانسه نخواهد بود نیز توافق داشتیم.

کالزرتا ادامه می دهد: ما برای هر روز از سفر خود، سه فعالیت تفریحی را تنظیم کردیم. اسب سواری، شنای زیر دریایی، سفری ها و غیره. بیشتر مواقع با هم بودیم، اما روزهایی هم بودند که یکی از ما به جنگل می رفت و دیگری به ساحل.

زمانی که جدای از هم گردش می کردیم، در واقع ما را به هم نزدیک تر هم می کرد؛ وقتی به عرشه کشتی بر می گشتیم، ساعت ها در کنار هم در مورد چیزهایی که دیده بودیم و رویدادها، صحبت می کردیم و از با هم بودن لذت می بردیم.

سطح انرژی هم دیگر را بررسی کنید

چون شما حوصله و نای رفتن به تمام فضاهای اشاره شده در کتاب اولیسه جیمز جویس را دارید، به این معنی نیست که همسفر شما هم چنین انرژی را در خود دارد. بهترین زمان چک کردن وجود یا عدم وجود این انرژی، درست پیش از شروع سفرتان است؛ آیا یکی از شما تازه از روزهای طولانی کار مرخصی گرفته است؟ یکی از شما می خواهد کمی از سرعت زندگی بکاهد، و دیگری می خواهد با 25 دلار کل اروپا را در عرض 24 ساعت ببیند؟

نقطه اشباع و استقامت نیز می تواند بین افراد تفاوت فاحشی داشته باشد؛ کنار آمدن با هم در هنگام خستگی مهم تر از گردش با یکدیگر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2133

به "راه های حفظ صلح و دوستی با همسفر خود(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های حفظ صلح و دوستی با همسفر خود(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید