مجله معتبر نشنال جئوگرافیک 4 شهر برتر جزیره ای را معرفی کرد

به گزارش مجله ابوذریون، معرفی برترین شهرهای جزیره ای دنیا

تعریف تان از جزیره چیست؟ مطمئنا می گویید جزیره سرزمینی است که از 3 طرف بوسیله آب و از یک طرف از طریق خشکی احاطه شده است که درست هم هست. جزیره در واقع سرزمینی است که در میان امواج آب غوطه ور شده است. در این دنیا پهناور، جزایر زیادی وجود دارند اما آیا همه به یک مقدار زیبا هستند؟

مجله معتبر نشنال جئوگرافیک 4 شهر برتر جزیره ای را معرفی کرد

نشنال جئوگرافیک طبق تحقیقاتی که درخصوص انتخاب بهترین شهرهای جزیره ای جهان داشته است، نتایج بدست آمده را در غالب مقاله ای در مجله خود منتشر نموده است. اگر کنجکاوید با این شهرها آشنا شوید، با خبرنگاران همراه باشید:

1-جزیره تروگیر در کرواسی

تروگیر شهری جزیره ای و نسبتا کوچک در استان اسپلیت دالماتیا و در کشور کرواسی است. خیابان های این شهر اروپایی، مارپیچ هستند و دوران قرون وسطایی را یادآور می شوند. این شهر آنقدر زیبا و خاطره انگیز است که انگار زمان در آن متوقف شده است. تروگیر طبیعت فوق العاده ای دارد و یکی از شهرهای جزیره ای کمتر شناخته شده اما بسیار زیبای کشور کرواسی برای سفر محسوب می گردد.

2-شهر جزیره ای موکامبیک در کشور موزامبیک

این شهر جز میراث جهانی یونسکو است و اگرچه کوچک است اما تاریخ بزرگی را در پس خود دارد. خیابان های کابلی و قرن شانزدهمی آن یادآور دوران گذشته و عصر استعمارگری پرتغال بر این شهر دیدنی است.

3- شهر لوبک در آلمان

لوبک شهری زیبا و کوچک در اروپا و در کشور آلمان است که در زمان های گذشته مرکز قرون وسطی شناخته می شده است. رود تریو این شهر زیبا را احاطه نموده است و اگر چه زمان زیادی از آن می گذرد اما این شهر هنوز هم رنگ و بوی قرون وسطایی اش را از دست نداده است.

4- شهر کی وست در ایالات متحده آمریکا

می توان فهرست بهترین شهرهای جزیره ای جهان را آورد و در آن نامی از آمریکا ندید؟ کی وست بهشت رویاهای بسیاری از افراد است. شهری به دور از هر استرس و شلوغی و همهمه ای که محیط آرام آن باعث شده در فهرست این مجله معتبر جای بگیرد. در کی وست خانه های معماری جالبی دارند و با نگاه کردن به آنها یاد داستان های افسانه ای می افتیم که در بچگی شنیده ایم.

این شهر، شهر علم و ادب هم هست. جالب است بدانید ارنست همینگوی معروف، روزگاری در کافه های این شهر جزیره ای می گذرانده است.

5- شهر فلوریانوپلیس در برزیل

فلوریانوپلیس را شهر ساحل ها در برزیل می دانند. این شهر حداقل دارای 40 ساحل گسترده و وسیع است که هر کدام نسبت به دیگری تمیز و بکر هستند. موج سواری یکی از ایده آل ترین تفریحات در این شهر است و کوه های بلند بالای دریا، منبع الهامی برای افرادی است که به این ورزش علاقه دارند.

اگر تا بحال برزیل را فقط با ریودژانیرو می شناختید وقتش است که نظرتان را عوض کنید و سری به این شهر بزنید.

منبع: nationalgeographic.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2184

به "مجله معتبر نشنال جئوگرافیک 4 شهر برتر جزیره ای را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله معتبر نشنال جئوگرافیک 4 شهر برتر جزیره ای را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید