ساختمان های مازاد و بلا استفاده در سطح استان تبدیل به کتابخانه می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان، با اشاره به اینکه ساختمان های مازاد و بلا استفاده در سطح استان تبدیل به کتابخانه می گردد، گفت: مسئولان در استان و شهرستان ها باید فضاها و ساختمان هایی را که از آن ها استفاده نمی گردد در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهند و با این نهاد فرهنگی به نحو مطلوب همکاری داشته باشند.

ساختمان های مازاد و بلا استفاده در سطح استان تبدیل به کتابخانه می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

بهمن مرادنیا امروز(4 دی) در جلسه شورای انجمن کتابخانه های عمومی، اظهار کرد: اهمیت بحث کتاب و کتاب خوانی بر کسی پوشیده نیست لذا در این زمینه هر آنچه که بتوانیم انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ساختمان های مازاد و بلا استفاده در سطح استان باید تبدیل به کتابخانه گردد، اضافه کرد: مسئولان در استان و شهرستان ها باید فضاها و ساختمان هایی را که از آن ها استفاده نمی گردد در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهند و با این نهاد فرهنگی به نحو مطلوب همکاری داشته باشند.

استاندار کردستان، اعلام کرد: تجلیل از نویسندگان بومی و شاخص اقدامی بسیار ارزشمند است که باید به صورت مشترک توسط ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار گردد.

مرادنیا ذکر کرد: عدم برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ها به فرمانداران تذکر داده می گردد که در این خصوص اقدامات لازم انجام بگیرد.

در ادامه فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، گفت: با توجه به احتیاج استان به احداث و تقویت کتابخانه های عمومی هدف این است که پاتوق های کتابخوانی در کتابخانه های کردستان افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود کتابخانه های عمومی در استان، توضیح داد: 2 میلیارد و 538 میلیون ریال برای خرید تجهیزات کتابخانه های عمومی استان کردستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، ذکر کرد: با توجه به اینکه سروآباد جز شهرستان هایی است که به عنوان پایلوت شناخته شده، احتیاجهای این شهرستان مورد تایید وزارت برنامه ریزی کشور قرار گرفته است.

قدسی با اشاره به احتیاج استان به کتابخانه، گفت: دفتر تسهیلگری در سنندج و مریوان برای ایجاد کتابخانه فعال شده است.

وی اضافه کرد: محلات کانی کوزله، حسن آباد و نایسر سنندج سه ساختمان خریداری شده است که ظرفیت تاسیس کتابخانه را دارد.

در ادامه محمد بهرامی، رئیس کتابخانه شهرستان سنندج، با اشاره به مکاتبه محل احداث کتابخانه در روستای شویشه، اعلام کرد: این درخواست را داریم که این ساختمان را طبق قانون نهاد کتابخانه های عمومی به مدت 10 سال به کتابخانه واگذار گردد.

وی اضافه کرد: ساختمان برای تاسیس کتابخانه در روستاهای توریور و باینچو در بخش حسین آباد شناسایی شده که مالکیت آن زیر نظر سازمان آموزش و پرورش است در این راستا برای ارتقاء کتابخوانی در سطح استان درخواست داریم این ساختمان ها جهت احداث کتابخانه به بهره برداری برسد.

در ادامه فرزام بیدارپور، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز مطرح نمود: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی این است که باید دانشجویان در عرصه باشند و در روستاها خدمات بهداشتی و درمانی را آموزش ببیند در این راستا فضایی برای خوابگا و خانه بهداشت در روستاها در نظر می گیریم.

وی ادامه داد: می توانیم محل واقع در روستای شویشه را به صورت اجاره ای برای احداث کتابخانه تحویل دهیم.

سهیلا شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، در انتها این جلسه اعلام کرد: در محله فرجه شهرستان سنندج کتابخانه کانون پرورش فکری توسط راه و شهرسازی احداث شده اما متاسفانه تجهیزاتی در این کتابخانه وجود ندارد لذا درخواست داریم نسبت به تجهیز آن اعتباراتی را اختصاص دهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 676

به "ساختمان های مازاد و بلا استفاده در سطح استان تبدیل به کتابخانه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های مازاد و بلا استفاده در سطح استان تبدیل به کتابخانه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید