سازمان ملل: نتیجه انتخابات افغانستان هرچه باشد صلح مهمترین موضوع است

به گزارش مجله ابوذریون، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان ضمن تاکید بر پذیرفتن نتیجه انتخابات افغانستان توسط نامزدان و هواداران آن ها گفت که مسئله صلح برای دولت آینده با اهمیت ترین موضوع است.

سازمان ملل: نتیجه انتخابات افغانستان هرچه باشد صلح مهمترین موضوع است

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، تادامیچی یاماماتو نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در این دوره نسبت به گذشته از شفافیت بسیار بیشتری برخوردار بوده است.

وی از تمام افراد ذینفع در انتخابات نیز خواست تا به نهادهای انتخاباتی اجازه دهند که مسئولیت خود را بطور کامل انجام دهند و از جمله این موارد به رسیدگی به همه شکایات از طریق کانال های قانونی و سازمانی اشاره کرد.

یاماماتو گفت: وقتی براساس قانون به شکایات انتخاباتی رسیدگی شود از نامزدان و هوادارانشان می خواهم تا نتیجه را بپذیرند.

رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما افزود: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هر چه باشد صلح مهمترین موضوع برای دولت آینده خواهد بود.

وی با اشاره به از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان نیز گفت: حتی در حالی که منتظر نتیجه انتخابات هستیم تلاش ها برای صلح متوقف نشده است.

یاماماتو در ادامه نیز مسئولیت های دولت آینده افغانستان را تامین صلح، ایجاد توسعه، کاهش فقر، حمایت از حقوق بشر و پاسخگویی دانست و تاکید کرد که جامعه جهانی نیز می خواهد تا در این زمینه ها با دولت افغانستان همکاری کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 733

به "سازمان ملل: نتیجه انتخابات افغانستان هرچه باشد صلح مهمترین موضوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: نتیجه انتخابات افغانستان هرچه باشد صلح مهمترین موضوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید