ساعتی گشت و گذار در کوالالامپور مالزی

به گزارش مجله ابوذریون، برای داشتن یک نما و دید خوب در پایتخت مالزی، ابتدا باید به مناطق بالایی و مشرف در کوالالامپور بروید. میان برج های دوقلوی پتروناس و در ارتفاع 558 فوتی، یک پل آسمانی فوق العاده قرار گرفته است. حتی با رفتن به برج کوالالامپور می توانید دید بهتری هم حاصل کنید. این برج، مناره کوالالامپور نام دارد. بازدیدکنندگان می توانند با قرار دریافت در ارتفاع بالاتر از 900 فوت، از نماهای عالی شهر لذت ببرند؛ البته به جز روزهایی که هوا مه یا ابری است. با خبرنگاران همراه باشید تا گشتی در این شهر دیدنی بزنیم.

ساعتی گشت و گذار در کوالالامپور مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

برخلاف رشد سریع ساخت و ساز در کوالالامپور در طی چند سال گذشته، این منطقه هنوز هم مملو است از ساختمان های تاریخی که با خود حال و هوایی آرام بخش به همراه دارند. کلوپ سلانگور رویال که نماینده عصر استعمار در این شهر است و در جالان راجا یا قسمت مرکزی شهر واقع است، یکی از مکان های پرابهت و تاریخی در کوالالامپور می باشد. این ناحیه، در میدان مردکا واقع شده و دارای یک تیرک با ارتفاع بسیار بلند است. علاوه بر آن، قصر پادشاه جایی است که گردشگران در آن به دریافت عکس می پردازند؛ اگرچه این مکان به روی عموم مردم باز نیست.

اگر از بالا رفتن از 272 پله نمی ترسید (بله، ما تک تک آنها را شمرده ایم!)، در این صورت Batu Caves را به شما پیشنهاد می کنیم که یک غار آهکی بسیار عالی است. این غار توسط طبیعت شناس امریکایی، ویلیام هورنادی در سال 1878 کشف شد و اکنون در میان گردشگران یکی از مکان های محبوب به شمار می رود. اما تعداد زیاد میمون ها چالشی دیگر برای بالا رفتن محسوب می گردد؛ چرا که مرتباً در پی یافتن چیزی برای خوردن هستند و بسیار بازیگوش می باشند. این مکان در هشت مایلی شمال مرکز شهر واقع است. می توانید از مرکز کوالالامپور با قطار، اتوبوس یا تاکسی به آنجا بروید.

بازدیدکنندگانی که دارای پوشش مناسب هستند، می توانند به مسجد ملی نیز بروند. این مسجد دارای ساختمانی جذاب و مناره ای با ارتفاع 239 فوت است و در سال 1965 ساخته شده است. موزه هنرهای اسلامی دارای مجموعه ای از گنجینه های مربوط به مجمع الجزایر مالای و همچنین چین و هند است و شامل گنج هایی گرانبها از جمله جواهرآلات، پارچه، سرامیک و مهمات جنگی است. این مجموعه در یک چیدمان منحصربفرد به نمایش گذاشته شده و بنابر آنچه که مسوولان موزه می گویند، حس تداوم و یکپارچگی در قالب روح اسلامی را القا می نماید. همچنین، می توانید از پیاده روی در باغ گیاهشناسی پراندا لذت ببرید. این باغ پیش تر باغ دریاچه کوالالامپور نامیده می شد و شامل یک باغ ارکیده، آبشار، حوض و درختچه های تزئین شده و مرتب است.

با یک ساعت سواری با اتوبوس از کوالالامپور، به گنتینگ هایلند می رسید که یکی از محبوب ترین گردشگاه ها در مالزی است. این منطقه در ارتفاع 6500 متری از سطح دریا واقع شده و با داشتن پارک و بزرگ ترین رستوران در کشور، کمی شبیه به لاس و گاس است و اغلب مشهورترین هنرمندان مالزی در آنجا حضور دارند. در قسمت بالایی این اقامت گاه نیز، چندین هتل، یک پارک آبی و زمین های گلف وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 233

به "ساعتی گشت و گذار در کوالالامپور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعتی گشت و گذار در کوالالامپور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید