سختگیری کرونایی مکرون ، سرنوشت جشنواره کن و توردوفرانس مبهم شد

به گزارش مجله ابوذریون، دستور امانوئل مکرون مبنی بر ادامه یافتن شرایط قرنطینه ناشی از کرونا تا یک ماه دیگر به معنی برگزار نشدن دو رویداد بسیار مهم ورزشی و سینمایی در فرانسه است.

سختگیری کرونایی مکرون ، سرنوشت جشنواره کن و توردوفرانس مبهم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ددلاین، رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود از مردم این کشور خواست برای ماندن در شرایط قرنطینه دست کم تا اواخر اردیبهشت آماده باشند. مکرون در ادامه یادآور شد تمام جشنواره ها و رویدادها با حضور گسترده مردم تا اواخر تیرماه برگزار نمی شوند و هر چند مستقیم به موردی اشاره نکرد اما دست کم جشنواره فیلم کن و رقابت های دوچرخه سواری توردوفرانس دو رویداد بسیار مهم هستند که در شرایط فعلی امکان برگزار شدن ندارند.

گرچه مدیران جشنواره کن پیش تر گفته بودند دوره هفتاد و سوم را به دلیل شیوع کرونا تا اواخر ژوئن یا اوایل ژوییه به تاخیر می اندازند اما حالا شرایط کاملا دگرگون شده و شهر کن تا میانه های ژوییه (اواخر تیر) نمی تواند میزبان سینماگران و سینمادوستان سراسر جهان باشد. جشنواره کن در 72 دوره گذشته تنها یک بار در سال 1968 به دلیل همزمان شدن با جنبش دانشجویی-کارگری فرانسه برگزار نشد و شاید 2020 دومین دوره آن باشد.

از سوی دیگر، شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه در فصل تابستان میزبان ده ها هزار توریست از سراسر جهان است و اگر تا آن موقع ویروس کرونا تا حدودی مهار شده باشد، هجوم توریستان به این ساحل زیبا رویدادی پیش بینی پذیر و محتمل خواهد بود. از این رو، مدیران جشنواره کن بعید است یک رویداد بسیار مهم سینمایی را در شهری برگزار نمایند که با حضور توریستان بسیار شلوغ شده و هتل هایش جا برای میزبانی از سینماگران ندارد.

در حوزه ورزش هم تکلیف لیگ های داخلی فرانسه روشن شده است اما سرنوشت توردوفرانس به عنوان مهم ترین و عظیم ترین رویداد دوچرخه سواری جهان در هاله ای از ابهام است. این دوره که قرار بود روز 27 ژوئن از شهر نیس شروع گردد، حالا دست کم یک ماه به تعویق می افتد و باید دید می توان آن را به میانه های تابستان منتقل کرد یا نه.

سازمان ورزشی آموری به عنوان برگزارنماینده توردوفرانس تاریخ 25 اوت (اوایل شهریور) را برای شروع دوره 107 این رویداد در نظر دارد و برای اینکه مشکل همزمان شدن با دوچرخه سواری دور اسپانیا پیش نیاید، بوئلتا آ اسپانیا به سپتامبر منتقل می گردد. به این ترتیب جیرو دیتالیا (دور اسپانیا) هم در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1074

به "سختگیری کرونایی مکرون ، سرنوشت جشنواره کن و توردوفرانس مبهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سختگیری کرونایی مکرون ، سرنوشت جشنواره کن و توردوفرانس مبهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید