سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم دنیا

به گزارش مجله ابوذریون، اتیوپی بیابانی وجود دارد که شبیه هیچ نقطه ای از کره زمین نیست و شباهت زیادی به سیاره مریخ دارد. این زمین به بیابان آتش فشان ها و چشمه های آب گرم معروف است و بیشترین و بزرگترین حفره های آب گرم دنیا را در خود جای داده است. این بیابان آتش فشانی پوشیده از نمک و ماگماهایی است که لحظه به لحظه از دل زمین خارج می گردد و اطراف چشمه های آب را احاطه می نمایند.

سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم دنیا

دریافت 8 MB

ماگماهای به وجود آمده زمین های اطراف این بیابان به نقطه ای عجیب و غریب تبدیل نموده و همگی یک آتش فشان مذاب و فعال هستند که در اثر یک فوران عظیم تر در سال 1926 بوجود آمده اند و منظره ای منحصر به فرد را خلق کردند. مواد مذابی که از چشمه های آب گرم بیرون آمده و روی زمین شکاف ایجاد نموده، رنگی کمانی ایجاد نموده که در عین زیبایی، ترسناک است.

بیابان یا آتش فشان دالول یکی از کم ارتفاع ترین دهانه های آتش فشانی دنیاست که به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی به هیچ وجه محلی برای سکونت نیست و برای لحظه ای حضور در این بیابان باید تمهیدات لازم ایمنی را بسنجید.

سفر ما به بیابان اتیوپی به اینجا ختم نمی گردد، چراکه یکی از دلایل عجیب و ترسناک بودن بیابان داناکیل فرورفتگی هایی است که رسوبات مواد مذاب مانند نمک، فلزات و ... پرنموده است. امروزه شهرهای اطراف بیابان داناکیل کاملا متروک شده و تنها بازرگانان نمک به این منطقه رفت و آمد دارند و این مواد را به ارتفاعات اتیوپی و سودان منتقل می نمایند.

لازم به ذکر است که در این منطقه هیچ هتلی برای سکونت مسافران و جهانگرد های گردشگری وجود ندارد و باید آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید تا زنده بمانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: چمدان
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1071

به "سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید