جایگاه ها به کانادا می رود، پرفورمنسی تحت تاثیر سیمرغ عطار

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر زندگی، جعفر مهیاری از 24 و 25 آوریل 2019 (4 و 5 اردیبهشت ماه 1398) نمایش جایگاه ها را در شهر کلگری در ایالت آلبرتا کانادا و در تئاتر انکانتر (Theater Encounter) اجرا می نماید.

جایگاه ها به کانادا می رود، پرفورمنسی تحت تاثیر سیمرغ عطار

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

مهیاری که نویسنده و کارگردان نمایش جایگاه ها است، در این باره گفت: این نمایش یک پرفورمنس آرت است که خط داستانی مشخصی ندارد. در این اثر بسیاری انسان از ملیت های مختلف که از هم دورافتاده اند با کوشش سعی می نمایند به یک هم زیستی مشترک برسند.

مهیاری با بیان اینکه نمایش جایگاه ها دنس- پرفورمنس آرت است، اعلام کرد: نمایش جایگاه ها تحت تاثیر داستان سیمرغ منطق الطیر عطار نیشابوری است و در این نمایش زمانی که انسان ها از یکدیگر فاصله گرفته اند، با کوشش به هم نزدیک شده و با حرکات فرم به یک دستی می رسند.

وی اضافه نمود: در این نمایش موسیقی نیز ماهیتی ایرانی دارد و در قالب دستگاه های ایرانی و آواز ایرانی اجرا می گردد که نوازنده گان امین شیخی سه تار، جعفر مهیاری سنتور و فرشاد ندایی به عنوان خواننده هستند.

مهیاری در خاتمه درباره گروه اجرایی این نمایش شرح داد: رابرت گرین وود که پیش از این در تهران ورک شاپ بازیگری برگزار نموده و نمایش شکسپیر را در تئاتر شهر اجرا کرد، بازیگردان و مشاور هنری این اثر نمایشی است. همچنین دانا لوبک طراحی حرکت این نمایش را برعهده دارد. آوا نجفی، پرنیان گودرزی، نادر کیانی، حسن رسولی، مرتضی صوت بخش، آتنا گلخنی، میثاق باقری تربه بر، سیدسعید میرعیسی خانی و 2 بازیگر کانادایی در این نمایش ایفای نقش می نمایند. طراح لباس این اثر نیز بر عهده نگار سادات رحیمی و دانا لوبک است و طراحی نور آن توسط خودم اجرا می گردد.

جعفر مهیاری پیش از این نمایش چهارپایه ها را به تهیه نمایندگی کمپانی کمرآ دریا در تاریخ نهم، دهم و یازدهم اکتبر 2018 (17 تا 19 مهرماه 1397) در شهر بولونیا ایتالیا روی صحنه برده بود. او همچنین نمایش های مختلفی را در آلمان و فرانسه کارگردانی و اجرا نموده است که نمایش فراتر از کلمات علاوه بر تور اجراهایی که در شهرهای مختلف فرانسه داشته در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 306

به "جایگاه ها به کانادا می رود، پرفورمنسی تحت تاثیر سیمرغ عطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه ها به کانادا می رود، پرفورمنسی تحت تاثیر سیمرغ عطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید