فواید ورزش پس از زایمان

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است ورزش پس از زایمان سبب افزایش اعتماد به نفس، کاهش دردهای خفیف پس از زایمان و تقویت عضلات شکم و عضلات لگن می گردد.

فواید ورزش پس از زایمان

به گزارش خبرنگاران، تحقیقات نشان می دهد که پس از ورزش اسید لاکتیک 50 تا 70 درصد افزایش پیدا می نماید که توصیه می گردد تا یک ساعت مادران از شیر دادن دست بکشند تا اسید لاکتیک به وسیله ادرار دفع و یا توسط بیکربنات خنثی گردد.

البته یک تا 6 هفته بعد از زایمان ورزشهای هوازی از جمله ایروبیک توصیه می گردد که سبب افزایش ظرفیت و آمادگی قلبی و عروقی مادر شده و در میزان شیردهی مادر نیز تأثیر سویی ندارد.

در هفته های اول پس از زایمان، انجام فعالیت های ورزشی رقابتی و شدید توصیه نمی گردد و فرد بهتر است از فعالیت های ورزشی که حداقل ضربه در آن هست، استفاده کند. یعنی به جای دویدن، تند راه برود و از انجام ورزش های ضربه ای پرهیز کند.

بهتر است فرد مورد نظر ورزشهای شکم و لگنی را در برنامه ورزشی خود قرار دهد و از درازنشستی که زانوها خم و کف پاها روی زمین واقع شده است، استفاده کند. چون در این حالت فقط شانه خود را از زمین بلند می کنید و فشار کمتری به فرد وارد می گردد. البته در صورت داشتن درد، خونریزی، اختلال در راه رفتن، سرگیجه، احساس ضعف، تنگی نفس و حالت غش کردگی از انجام ورزش اجتناب کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 17 خرداد 1398 شناسه مطلب: 151

به "فواید ورزش پس از زایمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید ورزش پس از زایمان"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید