فیسبوک و اینستاگرام ساخت، نمایش و فروش NFT را بررسی می کنند

به گزارش مجله ابوذریون، طبق گزارش روزنامه فایننشال تایمز، شرکت متا در حال بررسی طرح های مختلف برای ایجاد، نمایش و فروش NFT در فیسبوک و اینستاگرام است. در این گزارش آمده که طرح های موردنظر هنوز در مراحل اولیه هستند و هنوز چیزی قطعی نشده است. از بین قابلیت های فاش شده می توانیم به امکان نمایش NFT به عنوان تصویر پروفایل و ایجاد NFT در این شبکه اجتماعی اشاره کنیم. از سوی دیگر احتمال ایجاد یک مارکت پلیس برای خرید و فروش NFT هم وجود دارد.

فیسبوک و اینستاگرام ساخت، نمایش و فروش NFT را بررسی می کنند

باید خاطرنشان کنیم ماه گذشته مدیرعامل اینستاگرام گفت که این شرکت در حال بررسی ایده های مختلف برای ارائه NFT ها به طیف وسیع تری از کاربران است. مارک زاکربرگ هم در رابطه با این موضوع گفته متاورس باید از مالکیت مجازی یا NFT ها پشتیبانی کند. NFT ها طی ماه های گذشته مورد توجه گسترده ای قرار گرفته اند و اگرچه ارزش آن ها با سرعت زیادی بالا و پایین می شود و از طرف دیگر با وجود تضمین مالکیت خیلی راحت به سرقت می فرایند، اما در نهایت پشتیبانی غول های فناوری از NFT ها منجر به افزایش اهمیت آن ها خواهد شد.

توکن های غیر قابل تعویض در واقع دارایی های دیجیتالی هستند. عبارت غیر قابل تعویض به معنی منحصر به فرد بودن این دارایی (اثر) است و یعنی نمی توان آن را با نمونه ای دیگر از نوع خودش تعویض کرد. برای مثال، رمز ارزها یک دارایی قابل تعویض هستند که شما می توانید آن ها را با یک نمونه دیگر تعویض کنید. در رابطه با جعل و کپی برداری NFT ها نگرانی های زیادی وجود دارد. اما اگر شرکت های بزرگ این موضوع را جدی بگیرند، حداقل در پلتفرم های آن ها کاربران با نگرانی کمتری NFT ها را خرید و فروش خواهند کرد.

شرکت متا می خواهد در آینده نزدیک یک متاورس ایجاد کند و بهره گیری از NFT ها، گامی در راستای همین هدف محسوب می شود. اقداماتی از این دست منجر به افزایش اهمیت و ارزش NFT ها می شود و از سوی دیگر کنترل بر چنین دارایی هایی را متمرکزتر خواهد کرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2127

به "فیسبوک و اینستاگرام ساخت، نمایش و فروش NFT را بررسی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک و اینستاگرام ساخت، نمایش و فروش NFT را بررسی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید