لتونی و استونی روابط با چین را کاهش دادند

به گزارش مجله ابوذریون، لتونی و استونی دو کشور حوزه بالتیک از گروه همکاری بین چین و کشور های اروپای شرقی و مرکزی خارج شدند.

لتونی و استونی روابط با چین را کاهش دادند

گروه همکاری 1+16 بین چین و کشور های اروپای شرقی و مرکزی از سال 2012 برای ارتقای پروژه های زیرساختی و توسعه مشترک بین پکن و کشور های اروپایی وجود داشته است.

به گزارش آرتی، کاهش روابط لتونی و استونی با چین در بحبوحه افزایش تنش ها برسر تایوان انجام می گردد که ناشی از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی به این جزیره بود.

بیشتر بخوانید:

وزارت امور خارجه آمریکا از این تصمیم استقبال و بیان کرد: ما به تصمیم مستقل استونی و لتونی برای عدم مشارکت دیگر در طرح 1+16 احترام می گذاریم و از آن حمایت می کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که تقویت روابط با شرکای خود در اروپا یکی از ستون های رویکرد این دولت آمریکا است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین سفر نانسی پلوسی به تایوان را یک تحریک سیاسی و مسخره بازی توصیف نموده است. وزارت امور خارجه چین نیز پیش تر هشدار داد هرکس اصل چین واحد را به چالش بکشاند مسئول ایجاد تنش در تنگه تایوان خواهد بود.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد شی جین پینگ رئیس جمهور چین میخواهد در اولین سفر خارجی پس از گذشت نزدیک به 3 سال با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2263

به "لتونی و استونی روابط با چین را کاهش دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لتونی و استونی روابط با چین را کاهش دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید