لزوم توجه نظام مهندسی به برنامه های تدوین گردیده درمقابله با مسائل

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، در جریان این نشست مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به قوانین سال های گذشته نظام مهندسی گفت: نگاه قانونگزار بیش از دو دهه پیش در تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان این بود که سازمان نظام مهندسی عنوان نهاد بالادستی در سطح ملی ،منطقه ای و حتی بین المللی نقش آفرین باشد و این موضوع به صراحت به عنوان هدف چهارم تاسیس نظام مهندسی در قانون مصوب آمده است.

لزوم توجه نظام مهندسی به برنامه های تدوین گردیده درمقابله با مسائل

وی اضافه نمود: از مهمترین اهداف نظام مهندسی یاری به تصمیم سازی در تحول در بخش ساخت و ساز بوده است و در این راستا باید از خود بپرسیم آیا نظام مهندسی توانسته است فی المثل طرح هایی برای نوسازی بافت فرسوده به شکل کلان به نظام مدیریت شهری و نهادهای بالادستی ارائه کنیم؟

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اضافه نمود: بر اساس آمار 35 درصد انرژی در بخش ساختمان در کشور مصرف می گردد از این رو چه پیشنهاداتی از سوی نظام مهندسی برای برای مدیریت انرژی ساختمانها ارائه و پیگیری گردیده است؟

فراهانی گفت: باید این سوال را بپرسیم که آیا تا کنون پیشنهاداتی برای کاهش تصدی گری دولت و مدیریت شهری از سوی نظام مهندسی ارائه گردیده است؟

فراهانی اضافه نمود: مسئله اقتصاد شهری و ساخت و ساز به شکل جدی در کسب و کار اعضای حرفه ساختمان در کشور تاثیر می گذارد، نظام مهندسی برای چالشهایی که در کوتاه مدت و میان مدت بر روی فعالیت اعضای این حرفه تاثیر می گذارد چه برنامه ای دارد؟

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران توضیح داد: یکی از راه های اساسی برای روبرو با این چالش بحث ورود به بازارهای بین المللی توسط فعالان حرفه است . آیا نظام مهتندسی توانسته به گونه ای عمل کند که در بازار های بین المللی به خصوص کشورهای همسایه جاپایی برای حرفه باز نماید .

فراهانی اضافه نمود : در بعد دیگر آیا نظام مهندسی توانسته است سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مجاب کند تا در عرصه ساختمان و پروژه های کلان ساختمان سازی شهر تهران وارد شوند ؟ همه این ها نگرش کلانی است که در اهداف نظام مهندسی آمده است و 25 سال پیش تدوین گردیده است.

وی بیان نمود: امروز کشور نیازمند تحول در ساختار ، سیستم ، فرآیندهای انجام کار ، منابع انسانی و تکنولوژی مدیریت ساخت در نظام مهندسی هستیم . در شورای شهر تهران، چه در کمیسیون شهرسازی و معماری چه در کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی داریم که دیدگاه ها و نظرات دوستان در نظام مهندسی و انجمن های صنفی در جهت تحول در این بخش را پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 52

به "لزوم توجه نظام مهندسی به برنامه های تدوین گردیده درمقابله با مسائل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه نظام مهندسی به برنامه های تدوین گردیده درمقابله با مسائل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید