معرفی برترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل

به گزارش مجله ابوذریون، دانشگاه های فنلاند

کشورهایی حوزه اسکاندیناوی همواره جزو بهترین کشورهای دنیا از جهات مختلف بوده اند. فنلاند نیز جزو کشورهایی است که علاوه بر اینکه سفر به آن بسیار مجذوب کننده است، دانشگاه های خوبی نیز دارد که جزو دانشگاه های برتر دنیای هستند. طبیعت زیبا، فرهنگ غنی، رجحان تحصیلی از تمام لحاظ و این نکته که مردم آن چند فرهنگی را پذیرفته اند، همگی دلایلی هستند که دانشگاه های فنلاند و تحصیل در این کشور بسیار محبوب گردد. برای اینکه از بعضی دانشگاه های فنلاند که برتر هستند مطلع شوید، خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی برترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل

دانشگاه هلسینکی |University of Helsinki

هلسینکی، فنلاند

دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین دانشگاه فنلاند است که در سال 1640 تاسیس شده است. در حال حاضر دانشگاه هلسینکی رتبه 102 در دنیا را دارد که به همین ترتیب آن را جزو بهترین دانشگاه های فنلاند می دانند. دانشگاه هلسینکی در عین حال که قدیمی ترین و بالاترین رتبه را دارد، بزرگترین موسسه آموزش عالی در فنلاند است که بیش از 32،000 دانشجو را در سال می پذیرد. این دنشگاه، 11 دانشکده و 11 موسسه پژوهشی دارد و مقاطع تحصیلی را به زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی را ارائه می دهد.

دانشگاه آلتو | Aalto University

اسپو، فنلاند

این دانشگاه که در اسپو و در نزدیکی هلسینیکی واقع شده است، دومین دانشگاه برتر در فنلاند است که رتبه دنیای آن 137 می باشد. این دانشگاه در سال 2010 با ادغام سه موسسه مختلف یعنی، دانشگاه تکنولوژی هلسینکی، مدرسه هلسینکی اقتصاد و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی افتتاح شد. هدف دولت فنلاند، ایجاد یک دانشگاه تازه بود که یک مدل نوآوری و نماد آموزش عالی با کیفیت باشد. امروز حدود 12100 دانشجو در اینجا تحصیل می نمایند.

دانشگاه تورکو | University of Turku

تورکو، فنلاند

دومین دانشگاه بزرگ از دانشگاه های فنلاند این دانشگاه می باشد که در حال حاضر 20 هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند. رتبه دنیای دانشگاه تورکو 276 می باشد. بیشتر دانشکده های این دانشگاه در تورکو واقع اند که البته در رائوما، پوری و سالو نیز دانشکده و موسساتی دارد.

این دانشگاه در سال 1920 با یاری های اهدایی بیش از 22 هزار شهروند در تورکو افتتاح شد.

دانشگاه ییواسکیلا | University of Jyväskylä

ییواسکیلا، فنلاند

دانشگاه ییواسکیلا که در سال 1934 تاسیس شد، از اولین دانشکده تربیت معلم فنلاندی آغاز و در سال 1863 تأسیس شد. با رتبه دنیای 357، دانشگاه حدود 15000 دانشجو در شش دانشکده را آموزش می دهد. این دانشگاه میراث آموزشی معلم خود را حفظ نموده است که به همین علت می باشد که در میان دانشگاه های فنلاند دانشگاه برجسته ای برای برنامه های آموزشی محسوب می گردد. این دانشگاه بعلاوه در رتبه بندی دانشگاه دنیای QS در سال 2017، در میان 100 دانشگاه برتر در بخش رشته های آموزشی و تربیتی نهاده شد.

دانشگاه فنلاند شرقی | University of Eastern Finland

فنلاند شرقی

این مورد هفتمین دانشگاه برتر در میان دانشگاه های فنلاند محسوب می گردد که در بین دانشگاه های دنیای رتبه 451 را به خود اختصاص داده است. در سال 2010 با ادغام دانشگاه های Joensuu و Kuopio این دانشگاه افتتاح گشت. امروزه بیش از 15 هزار دانشجوی ملی و بین المللی تنها در یکی از 4 دانشکده این دانشگاه تحصیل می نمایند.

با معروفیت خوبی در زمینه تحقیقات، دانشگاه فنلاند شرقی دارای شبکه گسترده ای از شرکای خارجی است و اغلب در پروژه های بین المللی حاضر می شود. دانشکده های اصلی این دانشگاه در شهرهای Joensuu و Kuopio هستند و بعضی از امکانات نیز در Savonlinna هستند که همگی در جنوب شرقی فنلاند و در منطقه ای که به نام فنلاند شرقی شناخته می گردد، وجود دارند.

دانشگاه فنی تامپر | Tampere University of Technology

تامپر، فنلاند

دانشگاه فنی تامپر (TUT) ترکیبی از سنت قوی تحقیق در حوزه علوم طبیعی و مهندسی با تحقیقات مربوط به صنعت و کسب و کار است. نقاط قوت این مورد از دانشگاه های فنلاند شامل تعامل بین پژوهش های بنیادی و کاربردی، شبکه های گسترده بین المللی و پروژه های تحقیقاتی با کیفیت بالا است که بر مرزهای اداری و انضباطی متمرکز شده اند. دانشگاه فنی تامپر از زمان تأسیس آن با شرکت ها و صنایع همکاری داشته است. تعداد دانشجویان آن تقریبا 10 هزار نفر هستند که در این دانشگاه تحصیل می نمایند.

دانشگاه فنی لاپینرانتا | Lappeenranta University of Technology

لاپینرانتا، فنلاند

دانشگاه لاپینرانتا (LUT) یک دانشگاه پیشگام علم و فن آوری در سال 1969 است که زمینه های علم و تجارت را در بر می گیرد. جامعه بین المللی این دانشگاه شامل حدود 6000 دانشجو و کارشناس در زمینه تحقیقات علمی و تحصیلی است. دانشگاه لاپینرانتا (LUT) از دانشجویان سراسر دنیا استقبال می نماید تا به رشته های گوناگونی در مقطع کارشناسی ارشد در مدیریت فناوری و کسب و کار همراه شوند. هر سال تقریبا 250 دانشجوی تازه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی لاپینرانتا تحصیل می نمایند. علاوه بر آن، مقاطع دیگری نیز در این دانشگاه تدریس می شوند.

دانشگاه اولو | University of Oulu

اولو، فنلاند

دانشگاه اولو یک دانشگاه علمی بین المللی است که نوآوری برای آینده، رفاه و دانش را به وسیله تحقیقات و آموزش چند رشته ای ایجاد می نماید. هدف از این نوآوری، مطالعه، جستجو و به کارگیری دانش تازه در تمام زمینه هاست. دانشگاه اولو در خصوص مردم و فرهنگ در محیط های مختلف تحقیق می نماید و برای آن ها تکنولوژی های تازهی را عرضه می نماید که کیفیت زندگی را بهتر کند. این دانشگاه، 10 دانشکده و دپارتمان های مختلفی دارد که در زمنیه های مختلف تحقیقاتی فعالیت دارند و زیرساختی را برای علم چند زمینه ای، نوآوری و تعلیم کارشناسان فراهم نموده است.

دانشگاه آبو آموزشگاه | Abo Akademi University

تورکو، فنلاند

دانشگاه آبو آموزشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی بین المللی است که مسئولیت گسترده ای در زمینه آموزش زبان سوئدی در فنلاند دارد. این فعالیت ها پژوهش و آموزش را در بیشتر رشته های علوم انسانی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و تکنولوژی را پوشش می دهند. دانشگاه آبو موضعی قوی در بازار آموزش فنلاند، در تعامل با جامعه و زندگی تجاری، و در تحقیقات بین المللی دارد.

منبع: www.topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2152

به "معرفی برترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید