مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200

به گزارش مجله ابوذریون، قطعا خودروهایی مانند ب ام و X3 نسل دوم در این کلاس و سطح از تکنولوژی آن قدر باکیفیت هستند که نتوان از آن ها ایرادات عظیم گرفت. با این وجود، همین خودروها در ریزه کاری ها با هم تفاوت دارند و یکی از دیگری برتر است. خودروهایی که همه توسط برترین برندهای جهان ساخته شده اند. در این مطلب نگاهی به مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200 می اندازیم و مزایا و معایب این ابرخودروهای باکلاس را زیر ذره بین می گذاریم.

مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5

کمپانی آئودی به آرامش مشهور است و سوار شدن بر یک شاسی بلند از این برند همین حس را به سرنشین القا می نماید. موتور Q5 چهار سیلندر با حجم 2000 سی سی و از نوع توربوشارژ است که توان 225 اسب بخار را فراوری می نماید و می تواند سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در 7.1 ثانیه به دست آورد.

نسل دوم ب ام و X3 در تیپ 20i هم موتور 2 لیتری چهار سیلندر دارد، با این تفاوت که می تواند 184 اسب بخار قدرت فراوری کند. 0.7 ثانیه هم دیرتر از آئودی از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

هر دوی این اتومبیل ها هم از گیربکس 8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک برخوردارند. حداکثر سرعت آئودی 220 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت BMW حدود 5 کیلومتر بر ساعت کمتر از آئودی است. مخزن سوخت آئودی هم 8 لیتر بیشتر از بی ام دبلیو گنجایش دارد.

طراحی ظاهری خودرو آئودی نسبت به X3 مدرن تر به نظر می رسد و خطوط منحنی در کنار فرم چراغ های جلو باعث شده چهره Q5 خشن تر به نظر برسد. از نظر امکانات ایمنی این دو اتومبیل تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو در زمینه ایده آل محسوب می شوند.

با مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5 درمی یابیم که در کابین هم این دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند و می توان از کیفیت تجهیزات لذت برد. البته حتما اختلاف های جزئی هم در آپشن ها وجود خواهد داشت، مثلاً ب ام و از سیستم کیلس برخوردار است و آئودی این سیستم را ندارد.

از نظر آلایندگی هم هر دو استاندارد یورو 6 را کسب نموده اند. عظیم ترین مشکل برای آئودی Q5 اما خدمات پس از فروش نامطمئن آن در ایران است و همین خرید آن را در بازار دست دوم با چالش روبه رو نموده است.

مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با لکسوس RX200

ظاهر لکسوس RX200 نسبت به ب ام و ایکس تری جذاب تر و خشن تر است و همین موضوع خیلی ها را به خود جذب نموده است. درون کابین هم طراحان لکسوس نسبت به ب ام و بهتر عمل نموده اند.

از نظر فنی اما لکسوس با موتوری 2000 لیتری و 4 سیلندر که مجهز به توربوشارژر است در بازار ایران حضور دارد. این پیشرانه توانسته 235 اسب بخار توان فراوری کند اما برای این که سرعت خودرو را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند به 9 ثانیه زمان احتیاج دارد که این جا از X3 عقب می افتد.

نسل دوم ب ام و X3 در تیپ 20i، دارای موتور 2 لیتری است که می تواند 184 اسب بخار قدرت فراوری کند، اما شتاب این اتومبیل برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، 7.8 ثانیه است. وزن لکسوس حدود 220 کیلو بیشتر از ب ام و اعلام شده و شاید به همین دلیل شتاب خودروی آلمانی بهتر است. لکسوس از نظر سواری نسبت به ب ام و بهتر ارزیابی می گردد و می توان با آن به هر جا و جاده ای سر زد و از رانندگی لذت برد.

با مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با لکسوس RX200 می توان گفت که مخزن لکسوس هم 5 لیتر بیشتر از ب ام و ظرفیت دارد. از نظر آپشن و سطح ایمنی و امکانات هم که هر دو خودرو در شرایط ایده آلی هستند و اختلافات بسیار جزئی است.

نکته مثبت درباره لکسوس در مقایسه با ب ام و، هزینه نگهداری پایین تر و البته خدمات پس از فروش بهتر در ایران است که استفاده از آن را مقرون به صرفه تر می نماید.با این حال، قیمت لکسوس پاشنه آشیل آن است.

درباره ب ام و X3 نسل دوم بیشتر بخوانید:

  • معرفی ب ام و ایکس تری (BMW X3) و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با ب ام و ایکس 3(BMW X3) نسل دوم
منبع: دیوار
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1268

به "مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید