ناوگان اتوبوسرانی در هفته دولت نونوار می شود

به گزارش مجله ابوذریون، حمل ونقل عمومی یکی از مهم ترین بخش های کلان شهرها را تشکیل می دهد. اتوبوسرانی در این شبکه حمل ونقل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ایران فرسودگی و کمبود اتوبوس ها باعث شده تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان کاسته شود. این امر اتلاف وقت آنان را در پی دارد و در پی آن صدای اعتراض شهروندان به گوش می رسد.

ناوگان اتوبوسرانی در هفته دولت نونوار می شود

به نظر می رسد با آغاز فعالیت مدیریت شهری نو، شرایط کمی رو به بهبودی رفت. در ابتدای فعالیت، 110 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه نموده شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران سال جاری از افزایش 150 درصدی ظرفیت اتوبوسرانی در سال جاری خبر داد و گفت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته است، امکانات حوزه حمل و نقل عمومی برای مردم به حد قابل قبول خواهد رسید. وی اظهار کرد:

در بخش اتوبوسرانی، 1400 دستگاه اتوبوس از مدار خارج شده را بازسازی خواهیم کرد. از این تعداد اتوبوس، 400 دستگاه دو کابین و 1000 دستگاه تک کابین هستند.

شهردار تهران بیان داشت: تا سرانجام سال، 3350 اتوبوس به مجموع اتوبوس های مرکز اضافه نموده می گردد و همچنین 12 ایستگاه نو مترو هم افتتاح خواهد شد.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص ورود اتوبوس های نو گفت:

بخشی از تامین و خرید اتوبوس های نو به قرارداد وزارت کشور باز می گردد که قرار است در هفته دولت، چندین بخش از ورود اتوبوس های نو را برای تهران داشته باشیم و در بخش های بعدی برای سایر کشورها نیز در نظر گرفته گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: پس از این موضوع ماهانه 200 اتوبوس نو برای شهرهای مختلف از جمله تهران، خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: اورهال 1400 اتوبوس در تهران نیز کلید خورده و برنامه ریزی های جامعی در نظر گرفته شده که تا قبل از بازگشایی مدارس، ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تقویت گردد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فشار بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است، تراکم جمعیت، طولانی سرفاصله حرکت اتوبوس ها و فرسودگی ناوگان، دست به دست هم داده و ما درصددیم با برنامه ریزی ها، شرایط را هر چه بهتر بهبودی بخشیم و ان شاءالله با اقدامات اجرا شده از نظر تأمین اتوبوس به کفایت می رسیم.

بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم درباره شرایط اتوبوس ها و نیاز تهران در این زمینه توضیح داد: در حال حاضر تعداد اتوبوس های فعال در تهران بیش از 2 هزار دستگاه است و متأسفانه طی سال های اخیر بی مهری های زیادی به این بخش از حمل و نقل عمومی شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال 1401 برای نوسازی و بازسازی اتوبوس ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. به زودی در حوزه تأمین و اورهال اتوبوس ها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. در سال های گذشته حدود 3 هزار دستگاه از 5 هزار دستگاه اتوبوس موجود در تهران به علل مختلف، از جمله رسیدن به سن فرسودگی و همچنین انقضای مخازن گاز از چرخه خدمات رسانی خارج شده اند.

نکاحی بیان داشت: یک تحول جدی در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خواهیم داشت و بزودی اتفاقات خوبی در این حوزه رقم می خورد.

دستگاه های متولی حمل ونقل، به مدیریت شهری کمک کنند

در همین رابطه، به تازگی استاندار تهران در گفت و گویی با تأکید بر توسعه حمل ونقل عمومی برای رفع بخشی از مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران، اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات جدی در حوزه نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی در مرکز انجام نشده که باید این اقدامات در سال جاری، عملیاتی گردد.

منصوری با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر توسعه حمل ونقل عمومی، اضافه نمود:

اینکه شهرداری تهران متولی اصلی مرکز است، شکی نیست؛ اما در کلان شهر تهران با جمعیت حدود 10 میلیون نفر، باید همه دستگاه های متولی از جمله دولت و مجلس کمک کنند.

استاندار تهران با بیان این که، حدود نیمی از ناوگان حمل ونقل عمومی در مرکز فرسوده است و این مساله برای شهر و شهروندان آزار دهنده شده، تأکید کرد: شهرداری تهران برنامه دارد، سال جاری جهش مناسبی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی انجام دهد که دولت نیز تلاش می کند در این راستا کنار مدیریت شهری مرکز باشد.

***

روزانه اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2266

به "ناوگان اتوبوسرانی در هفته دولت نونوار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان اتوبوسرانی در هفته دولت نونوار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید