نکات سفر به نپال

به گزارش مجله ابوذریون، سفر به نپال

کشور نپال در شمال هندوستان یکی از سرزمین هایی است که کوه های هیمالیا را در خود جای داده و بهشتی برای آن هایی است که می خواهند برای یک ماجراجویی و یا سفری لذت بخش سفری داشته باشند. این کشور با تاریخی کهن در ارتباط است و طبیعت اش به گونه ای است که هرگز چشم انداز های آن را فراموش نخواهید کرد. اگر می خواهید به آن سفر کنید، مانند باقی سفرها بهتر است نکات سفر به نپال را بدانید. تاریخ 2500 ساله آن موجب فرهنگی شده که خوب است که از آن سر در بیاورید و از تنوع میان فرهنگ ها لذت ببرید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نکات سفر به نپال را برایتان بیان کنیم.

نکات سفر به نپال

نکات سفر به نپال

1- روش سلام کردن در نپال مانند هند در واژه ناماسته می گنجد که با گفتن آن باید کف دست هایتان را به هم برسانید.

2- به تنهایی به طبیعت گردی نروید. افراد زیادی بوده اند که در نپال به تنهایی به سمت مسیرهای طبیعت گردی رفته اند و بعد از مدتی ناپدید شده اند. بهتر است همواره یک راهنما بگیرید و یا با چند نفر به این فعالیت بپردازید. در وب سایت های متفاوتی می توانید افرادی را پیدا کنید که در پی همراه برای طبیعت گردی می گردند. این نکته برای همه مخصوصا بانوانی است که به تنهایی سفر می نمایند. همواره برنامه سفرتان را با کسی در میان بگذارید.

3- یکی از نکات سفر به نپال در خصوص سلامتی و بهداشت غذا می باشد. در این کشور از آب شیر و یا آبی که نجوشیده است به هیچ عنوان مصرف نکنید. بعلاوه سبزیجات خام و میوه های قاچ شده ای که در مغازه ها وجود دارند را نیز بهتر است خریداری نکنید.

4- با وجود اینکه نپال به محیط بکر و آرامشش معروف است اما این آرامش را در بزرگراه ها و شهرهای بزرگ کمتر می بینید. معمولا خیابان های شهر ترافیک سنگینی دارد، شاید کمی هوا هم آلوده باشد و البته دست اندازهای زیادی هم در آن ها مشاهده می گردد. اگر می خواهید با دوچرخه و یا موتور در بزرگراه ها تردد کنید، این موضوع پیشنهاد نمی گردد مگر اینکه در مسیرهایی که برای آن ها تعیین شده اند، حرکت کنید.

5- سعی کنید که به افرادی که در خیابان گدایی می نمایند پولی ندهید. حتی اگر آن ها به شدت نیازمند به نظر می رسند اما این پول دادن باعث می گردد که همچنان به این کارشان ادامه دهند. اگر واقعا دوست دارید که به آن ها یاری کنید، موسسه های خیریه متفاوتی وجود دارند که می توانید برای یاری از آن ها بهره ببرید.

6- سعی کنید که قبل از این که کشور را ترک کنید به جامانده پولتان را به ارز متفاوتی تبدیل کنید. زیرا در بیرون از نپال تبدیل کردن آن بسیار سخت است، بعلاوه بیرون بردن پول نپال به خارج از کشور خلاف مقررات آن می باشد.

7- خیلی به زمان ها و برنامه ریزی هایی که به شما داده می گردد (چه کتبی و چه شفاهی) در نپال اعتماد نکنید. در این کشور معمولا زمان ها با تاخیر روبرو هستند و اگر خیلی بخواهید که با برنامه ای که به شما داده شده پیش بروید احتمالا نا امید خواهید شد و شاید کمی برایتان کسل نماینده گردد. بهتر است کارهایی که با موبایل تان دارید را بین این تاخیرات انجام دهید و یا کتابی به همراه داشته باشید تا سرتان را گرم کند.

8- همواره در خصوص Bandhs هشدار و مطلع باشید (مکان هایی که در آن هیچ حمل و نقلی مجاز نیست)، زیرا آنها می توانند تمام برنامه های سفرتان را به طور قابل توجهی تغییر دهند.

9- فکر نکنید که وقتی یک نپالی بله می گوید یا سرش را به نشانه تایید تکان می دهد که این یک معامله اجرا شده است یا با شما موافق است. با استفاده از ساده ترین کلمات، مجددا بله را تایید کنید و به خوبی از آن مطمئن شوید.

10- معمولا بیشتر مکان ها تا ساعت 10 شب بسته می شوند اما در منطقه تامل بعضی از رستوران ها تا کمی بعد از این ساعت نیز باز می مانند.

11- یکی دیگر از نکات سفر به نپال این است که در نظر داشته باشید که برای ورود به بعضی از بناهای مذهبی و عمومی ممکن است مجبور باشید که هزینه ای پرداخت کنید که مردم محلی آن را پرداخت نمی نمایند.

12- سعی کنید که همواره با خود چند دستمال کاغذی با خود داشته باشید. بعلاوه یکی از موارد مهم این می باشد که یک ژل ضدعفونی نماینده به همراه خود بیاورید تا اگر برای شستن دست هایتان جایی را پیدا نکردید بتوانید از آن بهره ببرید.

13- از دیگر نکات سفر به نپال این است که اگر یک تاکسی سوار می شوید حتما در نظر بگیرید که تاکسیمترش را روشن کند. این را هم در نظر بگیرید که بعد از ساعت 10 شب هزینه تاکسی ها دوبرابر می گردد.

14- در سفر به نپال وقتی در جایی میمون ها را می بینید سعی کنید که خوراکی یا هر مورد خوردنی را از کیفتان در نیاورید زیرا آن ها سعی می نمایند که خوراکی را از دستتان بقاپند!

15- از جریانی که برای استفاده نکردن از پلاستیک در نپال راه افتاده پیروی کنید. تا آن جا که می توانید از پلاستیک استفاده نکنید و این کشور را جایی بهتر برای زندگی بکنید.

16- موموس! می دانید که هر مقصدی برای خودش یک سری غذاهای خیابانی و محلی دارد: در فرانسه نان کروسان، ایتالیا بستنی جلاتو و در نپال، موموس (Momos). حالا این موموس چه نوع غذایی هست؟ آن ها شبیه به پیراشکی هایی هستند که در داخل آن ها مواد مختلفی نظیر گوشت، سبزیجات، پنیر و … گنجانده می گردد. آن ها را هرگز در نپال نباید فراموش کنید.

17- یکی دیگر از نکات سفر به نپال این است که برنامه های طبیعت گردی تان را از قبل در نظر بگیرید. برترین زمان برای طبیعت گردی در نپال از بهمن تا اردیبهشت و از شهریور تا مهرماه می باشد. زیرا در این ماه ها هوا تمیز است و دمای آن نیز متعادل می باشد.

منبع: tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2194

به "نکات سفر به نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید