هدیه کاظمی: به کسب بهترین نتیجه در آسیا خوشبینم + فیلم

به گزارش مجله ابوذریون، هدیه کاظمی یکی از پاروزنانی است که شانس مدال در اندونزی دارد. او پبش از ترک ایران و حضور در پالمبانگ محل برگزاری بازی های آسیایی تاکید نمود که به کسب بهترین نتیجه امیدوار است.

هدیه کاظمی: به کسب بهترین نتیجه در آسیا خوشبینم + فیلم

به گزارش خبرنگاران، ساعت 10 صبح دریاچه آزادی و دمای 36 درجه سانتی گراد پایتخت وعده دیدار ما با بانوی قایقرانی بود که این روزها دشوار مشغول تمرین است تا بتواند کلکسیون افتخاراتش را با کسب مدال المپیک آسیایی کامل تر از گذشته کند.

هدیه کاظمی 24 ساله بانویی که موفق شد در رده سنی بزرگ سالان نیز در مسابقات آسیایی ازبکستان برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی ایران در بخش بانوان در مسافت المپیکی مقام نقره را به دست آورد، مهمان این گفت وگو است، وی که از نامهربانی مسئولان استان هرمزگان و توجه مسئولان سایر استان ها به ورزشکارانش به شدت ناراحت بود از حضور تیم خبری خبرنگاران از هرمزگان در آزادی تعجب کرد.

تغییر رشته از شنا به قایقرانی

وی با بیان اینکه پیش از اینکه به سمت قایقرانی برود، با خواهرش در رشته شنا فعالیت می کرد، توضیح داد: با توجه به اینکه رشته شنا در بخش بانوان در کشورمان جایگاهی نداشت با توصیه خانم رمضان پور(مربی شنا) به تیم قایقرانی استان هرمزگان معرفی گردیده و زیر نظر خانم پاسلار برای نخستین بار در اسکله حقانی بندرعباس پارو به دست شدیم.

بانوی 24 ساله قهرمان قایقرانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 10 سال است عضو تیم ملی قایقرانی در بخش کایاک هستم، از اولین دوره ای که مسابقات برون مرزی شرکت کردم توانستم با تیم ملی جوانان دو مدال طلا و یک مدال برنز به دست آورم.

ثبت اولین مدال های بانوان توسط قهرمان هرمزگانی

کاظمی با بیان اینکه از بهمن 87 رشته قایقرانی را شروع و از اردیبهشت سال 88 به تیم ملی دعوت شدم، ادامه داد: به دلیل سن پایینم و همچنین تمرینات مستمر تیم ملی برای مسابقات پیشرو پس از یک سال وقفه توانستم عضو ثابت تیم ملی شوم؛ بعدازآن در تورنمنت جهانی سال 2012 قبل از المپیک لندن، برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران توانستم سه مدال طلا در رده سنی زیر 23 سال کسب کنم و پس ازآن برای اولین بار در مسابقات کاپ آزاد جهانی توانستم مقام هفتم و هشتم را به دست آوردم.

وی اضافه نمود: در رده سنی بزرگ سالان نیز در مسابقات آسیایی ازبکستان توانستم برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران در بخش بانوان در مسافت المپیکی مقام نقره را به دست آورم؛ البته یک مقام برنز هم به دست آوردم که اولین برنز این مسابقات نبود.

این بانوی مدال آور آسیا با بیان اینکه در مسابقات چین توانستم همان مدال نقره چهار سال پیش را تکرار کنم، اضافه نمود: در رده بزرگ سالان در مسافت المپیکی در تک نفره و در قایق دونفره برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران با خانم حکیمی توانستیم به مدال طلا دست پیدا کنیم؛ دو مدال برنز هم در قایق های چهارنفره در مسافت های هزار متر و 200 متر به دست آوردم.

شرایط آب و هوایی در زمستان و تابستان را باید تحمل کنیم

کاظمی در خصوص مشکلات و دشواری ها این رشته ورزشی اظهار کرد: رشته قایقرانی به دلیل اینکه باید در آب به تمرین بپردازیم، شرایط آب و هوایی در زمستان و تابستان را باید تحمل کنیم تا از تمرینات عقب نمانیم به گونه ای که هر 12 ماه سال را در اردوی تیم ملی به سر می بریم.

این بانوی مدال آور آسیا با اشاره به اینکه متأسفانه رشته قایقرانی به خوبی برای مردم شناخته گردیده نیست و حامیان مالی و اسپانسرها محدود هستند و مسابقات لیگی که برگزار می گردد از سطح بالایی برخوردار نیست، اضافه نمود: به طور حتم درآمدمان از رشته قایقرانی تأمین کننده زندگی مان نیست و تنها علاقه مان باعث گردیده تا در این رشته مانده و به تمرین و مسابقه بپردازیم و حمایتی که از این رشته ورزشی می گردد نسبت به سایر رشته ها بسیار محدودتر است.

کوششمان کسب بهترین نتیجه است

وی با بیان اینکه قایقرانی رشته های زیادی دارد و فدراسیون به تنهایی نمی تواند از پس هزینه تمامی رشته ها بربیاید، اعلام نمود: پس از مسابقات آسیایی و کاپ آزاد جهانی تمرینات مستمری را برگزار و اکنون به سطح مناسبی برای المپیک آسیایی جاکارتا رسیده ایم و تمرینات دشواری را پشت سر گذاشته ایم.

کاظمی با اشاره به اینکه امیدوارم در بازی های آسیایی بهترین عملکرد را از خود ارائه کنیم، عنوان نمود: شانس خوبی در بخش بانوان نیز برای رشته قایقرانی در بخش کایاک قائلم و تمامی کوشش خود را برای کسب بهترین نتیجه و کسب افتخار کشورمان به کارخواهیم بست.

استان هرمزگان هیچ دلگرمی برای ما نبوده است

این قایقران هرمزگانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه از استان هرمزگان کسی از وی یادی نموده است، توضیح داد: استان هرمزگان هیچ دلگرمی برای ما نبوده است و تنها هیئت قایقرانی هفته گذشته چند روزی بر سر تمریناتمان حاضر شدند اما از سوی استانداری، نمایندگان مجلس و اداره کل ورزش و جوانان هیچ یادی از ما نگردیده است درحالی که سایر استان ها برای ورزشکارانشان مراسم تجلیل گرفته اند اما در هرمزگان نه اقدامی مشاهده نموده ایم و نه سخنی شنیده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 12

به "هدیه کاظمی: به کسب بهترین نتیجه در آسیا خوشبینم + فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه کاظمی: به کسب بهترین نتیجه در آسیا خوشبینم + فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید