هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی

به گزارش مجله ابوذریون، فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر عظیم یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگر های پشت فرمان طراحی و نصب شده است.

هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی

خبرنگاران| چینی ها با هیچکس شوخی ندارند و گروه فاو نیز بعد از مدت ها مونتاژکاری سعی بر توسعه برند های بومی خود نظیر هونگچی دارد. استخدام سرطراح رولزرویس، سرمایه گذاری هنگفت برای توسعه واحد تحقیقات و البته گردآوری بهترین تکنسین های دوخت و دوز، تزئینات و پرداخت چوب و فلز موجب شده تا نام هونگچی به تهدیدی تازه برای خودروسازان لوکس ساز غربی در بازار چین تبدیل گردد.

این شرکت که زیرمجموعه گروه معظم فاو (FAW) چین است، قدمتی دیرین در سرزمین اژد ها داشته و از سال ها پیش، اتومبیل رسمی اعضای بلندپایه حزب کمونیست است.

حالا، اما بعد از یک دوره طولانی انزوای تاریخی، هونگچی قصد ورود به بازار های دنیای و رقابت با عظیمانی نظیر ب. ام. و، آئودی، بنتلی، کادیلاک، رولزرویس، لینکلن، می باخ، استون مارتین و مازراتی را دارد. هونگچی در این راستا اخیرا نسلی کاملا نوین از لیموزین H9 را به بازار معرفی نموده است.

هدف هونگچی از توسعه سدان H9 شروع رقابت با سدان های لوکسی مانند آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری 5 بوده است.

هونگچی H9 در مقایسه با رقبای اروپایی خود حتی نمونه های کشیده (Long WheelBase) آن ها مانند نسخه تشریفاتی مرسدس E کلاس و یا سدان آئودی A6 L، فضای پا بیشتری در ردیف عقب دارد. از نظر ابعادی این خودرو با دارابودن طول کلی 5.13 متر و فاصله بین دو محوری 3 متر و 6 سانتی متری، ابعادی نزدیک به سدان های فول سایز دارد.

این یعنی فضای پای سرنشینان در ردیف عقب اچ 9 با سدان های برجسته بازار فاصله چندانی ندارد. در واقع نسخه معمول این خودرو با ابعادی مابین بنز اس کلاس و کادیلاک CT 6 لانگ، یک سدان فول سایز تمام عیار است. در عین حال در نسخه EWB با طول بیشتر، فضای بهتری را در اختیار سرنشینان متمول و ثروتمندش قرار می دهد.

نسخه EWB؛ با امکانات بهتر و طول بیشتر رقیب مستقیم لیموزین های آمریکایی،آلمانی و انگلیسی است

به گفته این خودروساز چینی، طراحی H9 برگرفته از جدیدترین زبان طراحی هونگچی است؛ اما طراحی کلی این خودرو کاملا بیانگر تقلید مستقیم این کمپانی چینی از تمام خودرو های رقیب اروپایی و آمریکایی است. به عنوان مثال تم دو رنگ بدنه از محصولات می باخ، طراحی گوشه های پروفیل عقب برگرفته از کادیلاک XTS و طراحی پروفیل جلو نیز از رولزرویس الگوبرداری شده است.

البته هونگچی خاطرنشان گرده که طراحی H9 قبل از ورود گیلز تیلور به عنوان مدیردنیای و مدیر ارشد طراحی به این کمپانی FAW در سال 2018 اجرا شده است؛ اگر گیلز تیلور برایتان آشنا نیست باید یادآور شویم که وی طراحی کمپانی رولزرویس بوده است.

جلوپنجره کرومی عظیم هونگچی H9 با چراغ های LED نواری باریکی که به تکنولوژی LED ماتریکس مجهز هستند احاطه شده است. لوگوی پرچم مانند هونگچی هم از اواسط کاپوت به صورت یک خط قرمز نازک شروع شده و تا بالای جلوپنجره امتداد یافته است.

یکی از ویژگی های جالب هونگچی H9 دستگیره های پاپ-آپ در ها و همچنین رینگ های 20 اینچی آلیاژی آن هستند که به زیبایی ظاهری این سدان لاکچری چینی افزوده اند. فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر عظیم یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگر های پشت فرمان طراحی و نصب شده است.

نورپردازی کابین و وجود شیفتر تعویض دنده لمسی هم به زیبایی فضای داخلی این خودرو افزوده اند. هونگچی اظهار نموده که به صورت آپشنال امکان سفارش H9 به صورت چهار سرنشین نیز وجود دارد. وجود هدآپ دیسپلی، سیستم اطلاعات -سرگرمی مخصوص با نام اسمایل وان و صفحه نمایش 12 اینچی لمسی درکابین خودرو هم لیموزین اچ 9 را به خودرویی امروزی و مدرن بدل می سازد.

قلب تپنده این سدان لاکچری چینی یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که قادر به فراوری بیشینه قدرت 252 اسب بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن متر است.

البته به صورت آپشنال امکان نصب یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر سوپرشارژ با بیشینه قدرت و گشتاور فراوریی 272 اسب بخار و 400 نیوتن متر هم وجود دارد که جدا از نوع پیشرانه، نیروی فراوریی آن توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می گردد.

هونگچی اظهار نموده که نسخه شش سیلندر این خودرو قادر است در کمتر از 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرو های امروزی عملکردی عادی است. در آخر باید اظهار کنیم که این خودرو دارای تعلیق بادی و سیستم های نیمه خودران سطح 2.5 است.

این خودرو که در چین با مرسدس اس کلاس رقابت می نماید، بسته به سطح تجهیزات بین 49 هزار و 740 تا 64 هزار و 550 دلار قیمت دارد که رقم چندانی برای یک لیموزین نیست حتی اگر این لیموزین ساخت چین باشد. نمایندگی های فاو از 12 آوریل پذیرای هونگچی اچ 9 و خریداران این محصول هستند.

فروش خودرو شگفت انگیز بوده و حتی غافلگیری سازنده را در پی داشته است. اغلب خریداران اذعان می نمایند با پولی که بابت یک بیوک آمریکایی پرداخت می نمایند، می توانند کیفیتی بالاتر از کادیلاک را حس نمایند. البته این ادعای گزاف فعلا از سوی مجلات مشهور دنیا جدی گرفته نشده، اما بازخورد اولیه ورود این محصول به بازار بسیار خوب بوده است.

نسخه EWB این خودرو که در تریم پایه بهایی معادل 50هزار دلار قیمت دارد، در فول ترین نسخه به قیمت 80هزار دلار به دست مشتریان می رسد در حالیکه هنوز با مرسدس بنز اس کلاس فاصله دارد. لوکس ترین خودرو چینی بازار در حالی به سگمنت F پا گذاشته که هنوز راه بلندی در پیش دارد. فعلا البته گام اول را محکم برداشته است.

منبع: فرادید
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1503

به "هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی" امتیاز دهید

6 کاربر به "هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هونگچی H9؛ سدان لاکچری چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید