وادی روم اردن، مریخ روی زمین منعکس شد

به گزارش مجله ابوذریون، وادی روم اردن (Wadi Rum)

بیابان وادی روم اردن در یک کلمه با شکوه است… وادی روم جایی است که از آن به عنوان دره مریخ هم یاد می گردد و آن هم به علت شباهت بسیار عجیبی است که این منطقه به مریخ دارد. منطقه ای پر از پستی و بلندی ها و صخره هایی که درست تداعی گر سطح مریخ است. وادی روم یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور است که بازدید از آن می تواند دریچه ای تازه رو به منحصر بفردترین دیدنی های دنیا باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این مکان مجذوب کننده به دست بیاوریم.

وادی روم اردن، مریخ روی زمین منعکس شد

وادی روم اردن یک بیابان در کشور اردن است که سطح نامنظم با صخره های پر فراز و نشیب آن باعث شده تا آن را بسیاری انعکاس مریخ روی زمین بدانند. وادی روم یک جای خارق العاده است که شب های آن پر از ستاره و روباه های بیابانی می گردد، تماشا کهکشان راه شیری و ستاره های دوردست از این صحرا تجربه ای است که در زندگی هر کسی اتفاق نمی افتد. البته روزهای این بیابان هم زیبایی های خاص خود را دارد.

در سفر به وادی روم اردن می توان در روستای کوچک روم که در همان نزدیکی است و در یکی از خانه های بتنی آن اقامت کرد. سطح بیابان وادی روم به رنگ قرمز است، هم با پای پیاده می توان این جای وسیع را گشت و هم می توان سوار بر یکی از جیپ های بیابانی شد و گروهی از آن تماشا کرد. وادی روم از آن دست جاهایی است که در هر سفری به اردن نباید از دست داد، حتی اگر هزار بار آن را دیده باشید، بار هزار و یکم باز هم شگفت زده می شوید. وسعت این بیابان که از دره هایی تشکیل شده است، 2 کیلومتر است.

بیابان وادی روم اردن در گذشته محل گذر کاروان ها بوده است اگر چه از آن زمان خیلی وقت است که می گذرد ولی رد پاهایی که آن ها روی صخره ها بر جا گذاشته اند هنوز هم معین است. نشستن در این بیابان و تصور اینکه زمانی گذر مردانی با شترها و بارهایشان بوده است شگفت انگیز است…

خودتان را در وادی روم اردن غرق کنید

ممکن است در نگاه اول این بیابان مثل برخی از بیابان های دیگر یک جای خشک و خالی به نظر برسد. محلی های این بیابان در برخوردهای اول خشک هستند و به نظر نمی آید خیلی صمیمی باشند ولی الزاما این به آن معنا نیست که آدم های ناخوشایندی باشند. یکی از برترین فعالیت هایی که در موقع رفتن به وادی روم می توان داشت کمپینگ در آن است که وقتی به آن جا بروید می بینید تنها نیستید و کمپ های جهانگردی دیگری هم در آن جا هست.

یکی دیگر از جاهایی که در وادی روم ارزش تماشا دارد، بازدید از خانه های به سبک عربی است. در کنار آن، تپه One hulking red sand هم یکی دیگر از جذابیت های وادی روم است که گفته می گردد میلیون ها سال پیش بر اثر پدیده فرسایش به وجود آمده است، این تپه با شیب خاصی که دارد، شکل جالبی پیدا نموده و معروفیت زیادی به دست آورده است. البته در صورتی که خواستید از این تپه تماشا کنید بهتر است دور فصل تابستان را خط بکشید چرا که تابستان ها سطح این صخره به شدت داغ می گردد به طوری که هر کسی نمی تواند گرمای آن را در زیر پایش تحمل کند.

یکی دیگر از تماشای های وادی روم اردن صخره ای به نام Jabal Umm Fruth است که ظاهری که این صخره دارد ممکن است شما را به این فکر برساند که صخره مصنوعی و ساخته دست بشر است در صورتی که این صخره بر اثر فعل و انفعالات طبیعی به وجود آمده است.

شب های عربی

کوه های این بیابان رنگارنگ و به رنگ های مختلف هستند، در قسمت هایی هلویی و در قسمت های دیگر صورتی حتی قرمز تیره هستند. برای تجربه شب های این بیابان به برترین شکل ممکن می توانید در چادرهایی که در وادی روم به جهانگرد ها ارائه می گردد بمانید، امکانات آن ابتدایی ولی تمیز و راحت است. در ماه هایی که هوا سرد باشد، چادرهای کمتری در دست است اما حتی خوابیدن با یک پتو در زیر کهکشان راه شیری تجربه ای است که به همه سختی ها می ارزد. آسمان این منطقه به مقدار ای پر ستاره و خیره کننده است که شب ممکن است یک لحظه هم خواب بر چشمانتان نیاید و البته خیلی مراقب باشید! شب های وادی روم اردن به شدت اعتیاد آور است.

منطقه ها دیگر اردن که باید ببینید

مادابا: در 30 کیلومتری جنوب غربی آمان، منطقه ای آرام و مملو از تاریخ غنی به نام مادابا واقع شده است. یکی از اصلی ترین جاذبه های مادابا نقشه ای موزاییکی متعلق به قرن ششم، از منطقه ای به نام هولی لند یا سرزمین مقدس است. یکی دیگر از جاذبه ها هم پارک باستان شناسی مادابا است. در این منطقه هم اقامتگاهی به نام ماریام هتل هست که جای خوب برای اقامت محسوب می گردد.

جراش: با یک ساعت نیم رانندگی از کادابا به منطقه ای باستانی به نام جراش می رسید که در آن یک میدان استوانه ای شکل منحصر بفرد، دروازه هادریان و تئاتر بسیار بزرگی واقع شده است.

پترا: اگر می خواهید به اردن سفر کنید و زمان کمی برای این کار دارید، بعد از بازدید از وادی روم اردن پیشنهاد می کنیم به جنوب این کشور بروید و از پترای شگفت انگیز تماشا کنید منطقه ای که در دل صخره ها به زیباترین شکل ممکن ساخته شده است و داستان معروفی درباره آن هست که این کنده کاری ها ساخت موجودات ماورایی بوده است.

وادی روم جایی است که شباهت زیاد آن به مریخ، باعث شده تا دوستداران مریخ دیگر در پی مریخ در زمین بگردند! جالب است بدانید که این شباهت باعث شده است تا یکی از فیلم های معروف هالیوود هم در این منطقه فیلم برداری گردد، فیلمی که در آن از وادی روم اردن به عنوان مریخ فیلم برداری شده است و علت آن خاک سرخ منطقه وادی روم است.

منبع: timeout.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2118

به "وادی روم اردن، مریخ روی زمین منعکس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وادی روم اردن، مریخ روی زمین منعکس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید