چطور شیر برنج درست کنیم؟

به گزارش مجله ابوذریون، در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ طرز تهیه شیر برنج مجلسی برای 4 تا 6 نفر را آموزش دهیم. شیر برنج یک غذای ساده و خوشمزه جهانی است که در بسیاری از فرهنگ ها وجود دارد.

چطور شیر برنج درست کنیم؟

قدمت این غذا به قرن ها پیش در آسیا برمی گردد. شیر برنج در ایران هم صندلی بسیار ویژه ای دارد و در بیشتر شهرها پخته می گردد. این غذا را می توان هم به صورت گرم به عنوان پیش غذا، صبحانه یا در مراسم افطار ماه رمضان و هم به صورت سرد به عنوان دسر سرو کرد.

شیر برنج را به صورت سنتی با پودر دارچین و گل سرخ تزئین می نمایند، اما می توانید آن را همراه با مربا، آجیل یا میوه خشک هم میل کنید و لذت ببرید.

میزان موادی که در این دستور استفاده می گردد به طور میانگین برای 5 فرد بالغ مناسب است، ولی بسته به اشتهای افراد ممکن است برای 4 تا 6 نفر کافی باشد.

مواد لازم برای شیر برنج (برای 4 تا 6 نفر)

  • برنج ایرانی: 1 پیمانه (ترجیحا نیم دانه)
  • شیر: 1 لیتر
  • گلاب: نصف پیمانه
  • شکر: 8 قاشق غذاخوری
  • آب: 2 لیتر
  • گلاب: نصف پیمانه
  • خامه صبحانه: 3 قاشق غذاخوری
  • پودر هل: 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیر برنج

1.

برنج را در قابلمه بریزید و نیمی از آب را به آن اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن آب،حرارت را کم کنید. در قابلمه را باز بگذارید و هر 10 دقیقه آن را هم بزنید تا برنج ته نگیرد.

نکته: در صورتی که برنج نیم دانه نداشتید، برنج معمولی را از شب قبل در آب ولرم بخیسانید، سپس آن را آبکش کنید، بین یک دستمال تمیز قرار دهید و با فشار دست یا گوشت کوب کمی خرد کنید.

2.

مابقی آب را به صورت کم کم و هر زمان که آب برنج کم شد اضافه کنید. هر 10 دقیقه محتویات قابلمه را هم بزنید تا برنج کاملا شکفته گردد و به ترکیب نسبتا یکدستی برسید.

3.

وقتی برنج کاملا پخت، شیر را در 3 مرحله به آن اضافه کنید. بعد از هر مرحله اضافه کردن شیر، یک ربع زمان بدهید تا خوب به خورد برنج برود.

4.

وقتی تمام شیر را اضافه کردید، مرتب هم بزنید تا ترکیب شیر و برنج کاملا یک دست گردد.

5.

در این مرحله شکر را اضافه کنید. میزان شکر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد، اما بهتر است شیر برنج شیرینی ملایمی داشته باشد.

6.

بعد از شکر گلاب و هل را اضافه کنید. اگر پودر هل شما درشت است، برای این که دانه های آن در شیر برنج دیده نگردد، می توانید آن را دم و از صافی رد کنید و بعد در شیر برنج بریزید.

7.

شعله گاز را خاموش کنید. یک ملاقه از شیر برنج را با خامه ای که هم دمای محیط شده است، مخلوط و به شیر برنج اضافه کنید.

8.

شیر برنج شما آماده است و می توانید آن را با دارچین، گل سرخ و خلال پسته و بادام تزیین کنید.

چطور شله زرد درست کنیم؟

چطور نوشیدنی ثعلب درست کنیم؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1133

به "چطور شیر برنج درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور شیر برنج درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید