کاهش 32 درصدی خطر دیابت با مصرف روزانه دو وعده میوه

به گزارش مجله ابوذریون، یک رژیم غذایی سالم شامل مصرف میوه های کامل، اما نه آب میوه، ممکن است در کاهش خطر دیابت نوع 2 نقش داشته باشد.

کاهش 32 درصدی خطر دیابت با مصرف روزانه دو وعده میوه

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر ، تعداد مبتلایان به دیابت از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 افزایش یافته است. شیوع این بیماری در کشورهای با درآمد کم و متوسط با سرعت بیشتری ادامه دارد. تا به امروز حدود 451 میلیون نفر در سراسر دنیا مبتلا به دیابت هستند که پیش بینی می گردد تعداد آنها در سال 2045 بیش از 693 میلیون نفر باشد.

سالانه، دیابت نوع 2 عامل مرگ بیش از 2 میلیون نفر است و هفتمین علت اصلی ناتوانی در سطح دنیای محسوب می گردد. با افزایش تعداد موارد ابتلاء به این بیماری، ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 بسیار مهم است.

محققان دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان دادند افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز مصرف می نمایند نسبت به افرادی که کمتر از نیم وعده مصرف می نمایند دارای حساسیت بیشتری به انسولین هستند.

دیابت نوع 2 با اختلال در ترشح انسولین و افزایش مقاومت به انسولین تعیین می گردد. در نتیجه، سطح گلوکز خون افزایش می یابد و باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم و عوارض می گردد.

این بیماری مزمن زمانی اتفاق می افتد که پانکراس (لوزالمعده) نتواند انسولین کافی فراوری کند یا بدن نتواند از انسولین فراوریی خود به طور مؤثر استفاده کند. هورمون انسولین نقش مهمی در کنترل سطح قند خون دارد.

بعلاوه، دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. افراد در هر سنی، حتی در دوران کودکی، به این بیماری مبتلا می شوند با این حال اغلب در افراد میانسال و مسن رخ می دهد. کسانی که دارای اضافه وزن، چاقی یا سابقه خانوادگی دیابت هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند. همچنین این بیماری می تواند ناشی از عدم تحرک بدنی و سایر شرایط سلامتی مانند فشارخون بالا باشد.

مطالعات قبلی نشان داده است که یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 یاری کند. حال محققان عنوان می نمایند مصرف دو وعده میوه در روز با 32 درصد کاهش خطر ابتلاء به دیابت در مدت 5 سال همراه است.

منبع: مدیکال نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1827

به "کاهش 32 درصدی خطر دیابت با مصرف روزانه دو وعده میوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 32 درصدی خطر دیابت با مصرف روزانه دو وعده میوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید