کودک 2 ساله خوزستانی جان سه نفر را نجات داد

به گزارش مجله ابوذریون، ییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اعضای بدن روژان کودک 2 ساله خوزستانی که دچار مرگ مغزی شده بود با اقدام خیرخواهانه خانواده اش به سه بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید.

کودک 2 ساله خوزستانی جان سه نفر را نجات داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز آدینه در این باره به خبرنگاران بیان نمود: پیوند کبد و 2 کلیه این کودک با سخاوت و از خودگذشتگی پدر و مادرش که از مدافعان سلامت خوزستان هستند در بیمارستان گلستان اهواز به عنوان اولین پیوند عضو در سال 1401 انجام شد.

سرمست اضافه نمود: سال1400 نیز با کوشش شبانه روزی مرکز اهدا عضو و پیوند دانشگاه و بعلاوه زحمات شبانه روزی اساتید جراحی و فوق تخصص پیوند قلب، کلیه، کبد، بیهوشی قلب و کارکنان بخش های پیوند و مرکز اورژانس 115 به ویژه همکاران اورژانس هوایی، شاهد نجات جان 61 تن از هم استانی های عزیز و هموطنان با پیوند اعضای حیاتی بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پارسال با پیوند 35 کلیه 13 کبد و 2 قلب پیروز در بیمارستان گلستان اهواز، و ارسال 2 قلب به تهران، و پیوند پیروز به پسر 14 ساله و دختر 9 ساله که در شرایط اورژانس احتیاج به قلب داشتند و بعلاوه ارسال هفت کبد و چهار قلب به شیراز در مجموع جان 61 نفر از هم استانی ها و هموطنان عزیز نجات داده شد.

سرمست ادامه داد: با اقدام و کوشش انجام شده در 2 سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی اهواز از رتبه 45 در سال 1398، به رتبه 28 در سال 1400 در کشور ارتقا پیدا کرد.

وی با تقدیر از خانواده هایی که با سخاوتمندی و اهدای عضو عزیزان خود موجب نجات جان بیماران شدند گفت: امیدواریم فرهنگ اهدا عضو بیش از پیش در جامعه نهادینه گردد و شاهد از دست دادن هیچ هموطنی به علت احتیاج به عضو نباشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2198

به "کودک 2 ساله خوزستانی جان سه نفر را نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک 2 ساله خوزستانی جان سه نفر را نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید