گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!

به گزارش مجله ابوذریون، مار های عجیب بوآ شنی صحرا در بیابان ها و استپ های نیمه بیابانی ایران زندگی می نمایند.

گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!

به گزارش خبرآنلاین، بوآ شنی صحرا از جمله مار هایی است که در ایران ساکن است؛ طول گونه های بالغ این مار معمولا به 35 تا 55 سانتی متر می رسد و از نظر ظاهری می توان گفت مار های پهنی هستند که دم کوتاه و چاقی دارند و یک رگه تیره از هر چشم آن به سمت بدنش کشیده شده است. آن ها معمولا به رنگ ماسه هستند و یا قهوه ای رنگ هستند و روی بدنشان را لکه های بیشماری پوشانده است.

این مار های عجیب در بیابان ها و استپ های نیمه بیابانی ایران زندگی می نمایند. آن ها دوست دارند لانه حیوانات را از آن خود نمایند. این مار ها هنگام غروب خورشید مارمولک ها، جوندگان و حشرات را شکار می نمایند.

اگر در پی این گونه هستید، از نزدیک به شن و ماسه نگاه کنید؛ با چشمانی که کمی به سمت بالا متمایل شده اند، می توانند محیط اطراف خود را حتی در حالی که مستتر می شوند، مشاهده نمایند و فقط چشمانشان به بیرون خیره گردد. جالب اینجاست که آن ها هنگام گرفتن طعمه به جای اینکه به سمت جلو حرکت نمایند، به پهلو می پرند.

بوآ های شنی صحرا سم ندارند، اما بزاق آن ها سمی است. با این حال، آن ها می توانند در هنگام تغذیه تهاجمی باشند. نیش آن ها به علت بزاق آن ها می تواند باعث درد، تورم و عفونت ثانویه گردد. سعی نکنید این مار را کنترل کنید مگر اینکه تجربه کافی داشته باشید!

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2372

به "گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید