14 تصمیم مالی برای خانوار های بدون درآمد ثابت و کسب وکار ها

به گزارش مجله ابوذریون، معاون مالی رییس جمهوری از 14 تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای خانوار های بدون درآمد ثابت و کسب وکار ها اطلاع داد که با محدودیت های اخیر، درآمدشان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

14 تصمیم مالی برای خانوار های بدون درآمد ثابت و کسب وکار ها

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان امروز (شنبه) در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت اضافه نمود: دو مورد از این 14 تصمیم ناظر به خانواده هایی است که درآمدشان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، همچنین 9 مورد برای عموم کسب و کار ها و سه مورد برای کسب و کار هایی است که به طور شدید آسیب می بینند.

به گفته وی، خانواده هایی که بر اساس منطق این تصمیم با تعطیلی در شهر های با شرایط قرمز برای گروه های دو، سه و چهار و در شهر های نارنجی برای کسب وکار های گروه سه و چهار روبرو می شوند، خانوار هایی محسوب می شوند که درآمد ثابت ندارند و بیشتر صدمه می بینند.

نهاوندیان شرح داد: این خانوار ها شناسایی شده اند که جمعیت 30 میلیون نفر از مجموع جامعه را شامل می شوند.

به گفته این مقام مسئول، دو اقدامی که برای این خانواده ها پیش بینی شده یکی، پرداخت یک میلیون تومان تسهیلات به جامعه 30 میلیونی یاد شده است که کارمزد آن را دولت تقبل خواهد نمود و اقساط آن، بدون احتیاج به پرداخت از سوی خانوار ها از محل حساب یارانه و یارانه معیشتی افراد برداشت خواهد شد.

وی اضافه نمود: اقدام دوم، از آذرماه تا خاتمه سال جاری ماهانه به هر یک از اعضای خانوار ها معادل 100 هزار تومان به سرپرست خانوار ها پرداخت می گردد تا جبران بخشی از کاهش درآمدهایشان باشد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در ارتباط با کسب و کار ها نیز اضافه نمود: برای همه کسب و کار ها مقرر شد عملیات اجرایی وصول اقتصادیات مستقیم تا بهمن ماه متوقف گردد و برای صدور یا تجدید پروانه های کسب و کار واحد های اقتصادی اشخاص حقیقی، احتیاجی به اخذ گواهی پرداخت اقتصادیاتی نخواهند داشت.

وی گفت: اظهارنامه اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده که هر سه ماه یک بار باید تسلیم گردد، مقرر شد به مدت یک ماه برای سه ماهه سوم و چهارم سال جاری تمدید گردد.

نهاوندیان اضافه نمود: درخصوص جرایم پرداخت نشده بدهی اقتصادیاتی و عوارض که مهلتی برای آن در نظر گرفته شده بود، مقرر شد بخگرددگی آن به شرط پرداخت همه آن تداوم یابد.

وی بیان داشت: مهلت قانونی برای اعتراض به اقتصادیات های ابلاغی نیز به مدت یک ماه و نیم تمدید خواهد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: درخصوص مهلت تسلیم اظهارنامه اقتصادیات عملکرد اشخاص حقوقی، اگر این مهلت برای آذر و دی ماه باشد، تا خاتمه بهمن ماه تمدید می گردد، همچنین صورت های اقتصادی حسابرسی شده شان تا خاتمه بهمن ماه تمدید می گردد.

وی گفت: همه مجوز هایی که لازم بوده دستگاه ها صادر نمایند، اگر مهلت این مجوز ها تا اول بهمن ماه به خاتمه می رسد، اتوماتیک وار تا خاتمه بهمن تمدید می گردد.

نهاوندیان اعلام نمود: پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری ها نیز تا ابتدای بهمن ماه تمدید می گردد.

وی همچنین درخصوص سه موردی که برای کسب و کار های به شدت آسیب دیده طراحی شده، گفت: در این راستا 14 رسته شغلی شناسایی شده اند.

این مقام مسوول ادامه داد: برای این دسته از واحدها، از آنجایی که ممکن است مسائلی در اقساط وام هایشان به وجود آید، اقساط تسهیلات با موعد آذرماه یک ماه تنفس خواهد داشت، همچنین قسط آذرماه به خاتمه دوره منتقل شده و مشمول جریمه تاخیر نخواهد شد.

وی گفت: چنانچه در فاصله آذرماه و تعطیلی کسب و کارها، مسائل اقتصادی به نحوی شد که فرد یا افرادی با چک برگشتی روبرو شدند و نتوانستند به موقع پرداختی داشته باشند، با مراجعه به بانک می توانند آثار مترتب بر چک برگشتی و تبعات آن را پاک نمایند.

نهاوندیان اعلام نمود: در این واحدها، قبوض گاز که پرداخت گاز آن ها از ابتدای آذرماه تا خاتمه دی ماه است به مدت دو ماه تمدید می گردد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با این تدابیر کمی از فشار ها به کسب و کار ها کاسته گردد و با یک عزم ملی و رعایت توصیه های بهداشتی مسوولان بهداشت و درمان، بتوان از اوج گیری مجدد ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1478

به "14 تصمیم مالی برای خانوار های بدون درآمد ثابت و کسب وکار ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 تصمیم مالی برای خانوار های بدون درآمد ثابت و کسب وکار ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید