آزمایشگاه ترکیه ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس بیمارستان مدنی کرج در مورد وقوع یک خطای پزشکی در این بیمارستان گفت: آزمایشگاه گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود و این خطا به دلیل تشخیص اشتباه آزمایشگاه اتفاق افتاده است.

آزمایشگاه ترکیه ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود

دکتر آذریان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، در مورد وقوع یک خطای پزشکی در بیمارستان مدنی کرج که طی آن به یک بیمار گروه خونی اشتباه تزریق شده بود، گفت: این اشتباه در آزمایشگاه اتفاق افتاده طوری که آزمایشگاه گروه خونی بیمار را A منفی اعلام نموده بود در صورتی که گروه خونی بیمار O منفی بوده است.

آذریان اضافه نمود: بیمارستان براساس اعلام آزمایشگاه گروه خونی A منفی تهیه و به بیمار تزریق شده بود.

وی ادامه داد: در چنین مواردی ممکن است بیمار واکنش ها و حساسیت هایی نشان دهد به همین دلیل باید تحت نظر متخصص خون و داخلی قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری گردد.

رئیس بیمارستان مدنی کرج گفت: در حال حاضر این بیمار در شرایطی پایدار تحت نظارت پزشکی قرار گرفته است.

وی توضیح داد: این خطا جزو خطاهای طبقه بندی پزشکی است که ممکن است در هر جای جهان رخ دهد، البته ما خواهان انجام تمامی آزمایش ها در بیمارستان خودمان هستیم ولی با توجه به قراردادی که چند سال پیش با یک شرکت خارجی بسته شده این امکان وجود ندارد و این خطا هم در همان آزمایشگاه اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگاران، این آزمایشگاه در سال 95 به یک شرکت ترکیه ای واگذار شد که در آن سال نقدها زیادی را به دنبال داشت، در آن سال دکتر سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، ورود این شرکت ترکیه ای به آزمایشگاهی در استان البرز را تکذیب کرد!

لازم به ذکر است قرارداد این شرکت به گونه ای بسته شده که تا سرانجام مدت قرارداد غیرقابل فسخ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 507

به "آزمایشگاه ترکیه ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه ترکیه ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید