اختصاص 50 میلیارد ریال به توسعه زیرساخت های بهداشتی جم

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، محمد حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز بهورز با تبریک روز بهورز به بهورزان شهرستان جم گفت: بهورزان نقش بزرگی در توسعه سلامت به خصوص در مناطق روستایی ایفا می نمایند و ارتقای شاخص های سلامت و کاهش مرگ و میر نوزادان دستاورد فعالیت های این عزیزان است.

اختصاص 50 میلیارد ریال به توسعه زیرساخت های بهداشتی جم

وی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم با نگاه ویژه به حوزه سلامت توانست گام های خوبی را برای کاهش هزینه ها و ارتقای خدمات برداشت و امروز در شرایط خاص اقتصادی کشور هم، حوزه سلامت، همچنان پیشگام آرامش و امنیت مردم است.

حسینی توضیح داد: دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت از بدو انقلاب تا کنون رقم خورده و به جرات می توان گفت حوزه سلامت در کشور از بخش هایی است که جهش بسیار بزرگی را بعد از انقلاب به خود دیده است.

فرماندار جم با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در شهرستان جم افزایش یافته اضافه نمود: افزایش امید به زندگی در جامعه ارتباطی مستقیم با کوشش بهورزان دارد و با کوشش انجام گردیده امروز شاهد ارتقای شاخص ها در شهر و روستا هستیم.

حسینی گفت: در توزیع اعتبارات 97، توجه ویژه ای به حوزه سلامت داشتیم و پس از حوزه آب، حوزه سلامت بیشترین اعتبارات شهرستان را به خود اختصاص داده است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم گفت: از هفته دولت 96 تا کنون بیش از 5 میلیارد تومان در حوزه سلامت شهرستان هزینه گردیده است.

تشکیل مجمع سلامت شهرستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم هم در این آیین گفت: در توزیع اعتبارات تملک دارایی 97، بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه زیرساخت های بهداشتی شهرستان اختصاص یافت.

احمد قاسمی گفت: در هفته دولت پروژه اورژانس شهری جم به بهره برداری رسید و مرکز جامع سلامت انارستان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر کلنگ زنی شد.

وی از تشکیل مجمع سلامت شهرستان اطلاع داد و گفت: این مجمع با چندین کارگروه و دستور کار معین 5 اولویت اصلی حوزه سلامت تشکیل گردیده تا بتوانیم چشم انداز آینده توسعه سلامت شهرستان را ترسیم کنیم.

قاسمی با اعلام اینکه در ارائه خدمات بهداشتی به مردم در استان پیشتازیم اضافه نمود: طبق آمار سامانه سیب وزارت بهداشت، 88 درصد جمعیت شهرستان جم حداقل یکبار از خدمات مراکز بهداشتی شهرستان استفاده نموده اند که از این لحاظ رتبه اول استان را دارا هستیم.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم میزان رضایت مندی مردم از خدمات مراکز بهداشت جم را 98 درصد مطرح کرد و گفت: طبق نظر سنجی سامانه سیب وزارت بهداشت از مراجعه نمایندگان مراکز بهداشتی، فقط 1.97 درصد مراجعان اعلام نارضایتی نموده اند که از این حیث هم در استان رتبه اول را داریم.

قاسمی با تاکید بر اینکه مردم نقشی مهم در ارتقای شاخص های سلامت دارند خاطر نشان کرد: طرح های مختلف بهداشتی در طی سال از سوی وزارت بهداشت اعلام و اجرایی می گردد که انتظار است مردم از این طرح ها در راستای ارتقای سلامت استقبال نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 35

به "اختصاص 50 میلیارد ریال به توسعه زیرساخت های بهداشتی جم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 50 میلیارد ریال به توسعه زیرساخت های بهداشتی جم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید