تور ارزان اروپا: اروپا به فاجعه ای انسانی در مرزهای شرقی خود نزدیک می گردد

به گزارش مجله ابوذریون، نهادهای امدادی با توجه به شرایط بد پناهندگان در منطقه ها مرزی لهستان با بلاروس در سایه سیاست های سختگیرانه ورشو و سکوت اروپا، درباره وقوع یک فاجعه انسانی در نزدیکی مرزهای این اتحادیه هشدار می دهند.

تور ارزان اروپا: اروپا به فاجعه ای انسانی در مرزهای شرقی خود نزدیک می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی نوشت: خبرها درباره شمار روزافزون پناهندگان و کشته شدگان در راستا مرزهای بین بلاروس و لهستان به سختی قابل آنالیز است، چرا که لهستان این منطقه را ممنوعه اعلام نموده و اجازه ورود نهادهای امدادی و غیر دولتی و خبرنگاران را به این منطقه نمی دهد. البته شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد یک فاجعه انسانی نو در این منطقه در انتظار اروپا است.

در ادامه این گزارش آمده است: در بسیاری از نقاط منطقه جنگلی باریک با امتداد 420 کیلومتر در منطقه مرزی بین لهستان با بلاروس مبارزه با زندگی و مرگ جریان دارد.

گفته می گردد هزاران پناهنده که عمدتا از خاورمیانه می آیند در این جنگل ها پنهان شده و در پی فرصتی هستند تا به مرز لهستان با آلمان برسند . اما تنها چیزی که می توان درباره این کانون پناهندگان نو در منطقه مرزی بین لهستان و بلاروس گفت این است که پلیس های مرزی و گشت های نظامی زیادی در این منطقه حضور دارند. در همه جا خودروهایی که می توانند پناهندگان را به صورت مخفیانه جابجا نمایند متوقف و کنترل می شوند.

گزارش هایی که از این منطقه ممنوعه به خارج منتشر می گردد نشان می دهد که اروپا در این مرزهای شرقی و در آستانه زمستان با گام های بزرگ و سریع به سمت یک فاجعه انسانی در حرکت است.

لهستان با خشونت همچنان به فرایند بازگرداندن پناهندگان به بلاروس در مرزهای خود ادامه می دهد. هم اتحادیه اروپا و هم دولت فدرال آلمان تا به حال بی سرو صدا و در سکوت این سیاست های لهستان را تحمل نموده اند. این در حالی است که این گونه اقدامات لهستان نه تنها پناهندگان را از حق درخواست پناهندگی محروم می نماید، بلکه شرایط اضطراری نبرد برای زنده ماندن در جنگل را هم برای آن ها طولانی می نماید. مرزبانان بلاروسی اجازه بازگشت پناهندگان عودتی از مرزهای لهستان به این کشور را نمی دهند.

مارتا گورکزینسکا، سخنگوی سازمان یاری رسانی گروپا گرانیکا نمی خواهد آمار مشخصی را در این باره ارائه دهد چرا که دولت اجاز ورود نهادهای امدادی به این منطقه مرزی را نمی دهد.

اما وی بر این عقیده است که شرایط در مرزها کمی قبل از آغاز زمستان از کنترل خارج می گردد. وی در این باره گفت: ما می دانیم بحران انسانی که در اینجا به سمت آن حرکت می کنیم کاملا دست کم گرفته شده است.

مارتا گورکزینسکا بعلاوه می گوید: هیچ کس دقیقا نمی داند در منطقه ممنوعه چه اتفاقی در حال وقوع است، اما ترس از اینکه بسیاری پناهندگان دستگیر شده به سرعت به بلاروس بازگردانده شوند بسیار بالا است.

وی بعلاوه گفت: زمستان نزدیک است و گذران زندگی در این منطقه بسیار سخت است. آیا ما می خواهیم به خطر قربانی شدن هزاران نفر در این منطقه تن بدهیم فقط به این علت که دولت لهستان اجازه ورود به این منطقه ممنوعه را نمی دهد.

آمارهای رسمی تا به حال از قربانی شدن حدود 9 پناهنده در مرزهای بین لهستان و بلاروس خبر داده اند. اما مارتا گورکزینسکا در مصاحبه با نشریه فوکوس این آمارها را بسیار پایین ارزیابی می نماید.

یک مقام محلی هم اعلام نموده که بارها گزارش هایی را از پناهندگان شنیده که از چندین کشته در مرزها سخن گفته اند. وی با استناد به بعضی آمارهای غیر رسمی تعداد کشته شدگان در این منطقه را بین 70 تا 200 نفر اعلام نموده است.

مارتا گورکزینسکا هشدار داده که با آمدن زمستان بحرانی با ابعاد غیر قابل تصور رخ خواهد داد.

لهستان از دوم سپتامبر یک شرایط استثنایی را در منطقه ها مرزی کشورش با بلاروس ایجاد نموده که بر اساس آن اجازه ورود به این منطقه به سازمان های حقوق بشری و خبرنگاران داده نمی گردد.

مجلس لهستان هم اخیرا بالاخره چراغ سبز برای ساخت یک حصار مرزی دائمی در مرزها با بلاروس را نشان داده و مجوز نهایی برای آن را صادر کرد. دولت ملی محافظه کار لهستان می خواهد با این پروژه که حدود 353 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت به مسئله هجوم پناهندگان واکنش نشان دهد.

این حصار مرزی قرار است به طول بیش از 100 کیلومتر در امتداد مرزهای شرقی اتحادیه اروپا توسعه یابد.

ورشو در هفته های اخیر هزاران سرباز را در این مرزها مستقر نموده و یک حصار موقت در امتداد این مرزها کشیده و کنترل ها را به شدت تشدید نموده است.

سازمان عفو بین الملل از لهستان خواسته تا شرایط فوق العاده در این منطقه را لغو نموده و مراقبت و تامین مناسب نیازهای پناهندگان و رسیدگی به درخواست های پناهندگی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

سازمان ملل از اتحادیه اروپا و بلاروس یافتن یک راه چاره سریع برای بهبود شرایط پناهندگان گرفتار شده در منطقه ها مرزی را درخواست نموده است.

در نشست اخیر سران اروپا در بروکسل در 22 اکتبر این مسئله آشکار شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با وجود این شرایط سخت در مسئله سیاست مهاجرتی بسیار دچار جدایی و اختلاف نظر هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2018

به "تور ارزان اروپا: اروپا به فاجعه ای انسانی در مرزهای شرقی خود نزدیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: اروپا به فاجعه ای انسانی در مرزهای شرقی خود نزدیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید